Ο χαμηλός ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδήγησε σε μια πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο, μετά από 17 μήνες αύξησης. Αυτό το ποσοστό συνολικά μειώθηκε κατά 3,8% σε 1,05 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Κυρίαρχη στην πτώση αυτή ήταν η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, η οποία σημείωσε μια υποχώρηση σχεδόν κατά ένα τέταρτο μετά τη λήξη των κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και η Γαλλία, είδαν μια αύξηση στις πωλήσεις τους, αλλά αυτό δεν αρκεί για να αντισταθμίσει τη γερμανική πτώση.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτή η πτώση στις πωλήσεις μπορεί να οδηγήσει σε μια μείωση των τιμών των αυτοκινήτων και των αποδόσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Επιπλέον, το αυξημένο κόστος δανεισμού και η υποτονική οικονομία ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών είναι παράγοντες που συντελούν σε αυτήν την υποχώρηση.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν και ορισμένοι λόγοι για αισιοδοξία. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, δήλωσε ότι υπάρχει πιθανότητα μείωσης των επιτοκίων αυτό το καλοκαίρι, πράγμα που θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτων. Επιπλέον, η Ιταλία εξετάζει μια ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με ένα πακέτο ύψους 930 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι αυξημένες τιμές των αυτοκινήτων και ο οικονομικός περιορισμός που επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών αποτελούν ανησυχητικούς παράγοντες. Ωστόσο, η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, μπορεί να δημιουργήσει μια νέα ζήτηση και να αναζωογονήσει την ανάπτυξη στην Ευρώπη. Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες εργάζονται για να προσαρμοστούν στις νέες αλλαγές και να συνεχίσουν να προσελκύουν τους καταναλωτές με βελτιωμένες τεχνολογίες και προϊόντα.