17 Δεκεμβρίου 2025

Πωλήσεις Αυτοκινήτων στην Ευρώπη: Οι ΕΒΖ Αγορές Παύουν να Αυξάνονται

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 10% τον Φεβρουάριο, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να καλύπτουν τα ανεκτέλεστα υπόλοιπα παραγγελιών. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων παρέμεινε σταθερό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιό τους, καθώς η ζήτηση μειώθηκε σε αγορές όπως η Γερμανία και η Σουηδία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν μια αδύναμη αρχή του έτους, καθώς το αυξημένο κόστος δανεισμού και η ύφεση στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην περιοχή, αποθαρρύνουν τους πιθανούς αγοραστές. Επιπλέον, ορισμένες χώρες σταδιακά καταργούν τα κρατικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, που ενίσχυαν τη ζήτηση επί χρόνια.

Η αργή επέκταση της υποδομής φόρτισης είναι ένα άλλο εμπόδιο για την ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρόλο που η Tesla προκάλεσε μια πόλεμο τιμών το προηγούμενο έτος, η ζήτηση δεν επιτάχυνε. Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε plug-in υβριδικά μοντέλα, ενώ οι πωλήσεις αυτών αυξήθηκαν κατά 12% τον περασμένο μήνα.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Γερμανία μειώθηκαν κατά 15% τον Φεβρουάριο, παρά τις προσπάθειες της VW να αντισταθμίσει τις περικοπές των ενισχύσεων της χώρας με δικές της προσφορές. Η Renault, από την άλλη πλευρά, εξετάζει συνεργασίες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για την κατασκευή πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι επιδοτήσεις EV εξακολουθούν να είναι απαραίτητες για την υποστήριξη της αγοράς, αλλά ορισμένες χώρες ήδη μειώνουν τις ενισχύσεις τους. Η Γερμανία και η Γαλλία έχουν προχωρήσει σε περικοπές, ενώ η Ιταλία εξετάζει νέα κρατική βοήθεια για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Για την ώρα, οι πωλήσεις EV έχουν αρχίσει να επιβραδύνονται και το μερίδιό τους στη συνολική αγορά αναμένεται να παραμείνει στάσιμο φέτος, καθώς η όρεξη των καταναλωτών μειώνεται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν σε αυτήν την εξέλιξη, περιορίζοντας τις στρατηγικές τους για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πωλήσεις plug-in οχημάτων σημείωσαν αύξηση 12% τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας εκείνες των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτών με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παρόλες αυτές τις εξελίξεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αναζητούν τρόπους να ενθαρρύνουν την αγορά και να προσαρμοστούν στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Με την κυβέρνηση της Ιταλίας να προαναγγέλλει νέο πρόγραμμα βοήθειας και την Renault να εξετάζει συνεργασίες, οι εταιρείες προσπαθούν να βρουν τον καλύτερο τρόπο για να ανταποκριθούν στις εξελίξεις του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.