5 Δεκεμβρίου 2025

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να μιλήσει για το σχολείο”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Παιδί: Γιατί δεν μοιράζεται τις εμπειρίες του από το σχολείο;

Όταν παραλαμβάνετε το παιδί σας από το σχολείο, πολλές φορές θέλετε να μάθετε τι έκανε όλη μέρα, αλλά συνήθως απαντά μονολεκτικά ή απλά σιωπά. Υπάρχουν τρόποι να το βοηθήσουμε να αναπτύξει την ανάγκη του να μοιραστεί τις εμπειρίες του με εμάς. Το σχολείο είναι μια σημαντική περιβάλλον για αυτά τα παιδιά, όπου αναπτύσσουν την αυτονομία τους και δημιουργούν σχέσεις με τους συμμαθητές τους. Έτσι είναι φυσικό να θέλουν να κρατήσουν ό,τι συμβαίνει εκεί μόνο για τους εαυτούς τους.

Όμως, πότε πρέπει να ανησυχήσουμε όταν το παιδί μας δεν μιλάει για το σχολείο; Είναι σημαντικό να προσέχουμε την γενική διάθεση και συμπεριφορά του παιδιού για να βεβαιωθούμε ότι δεν έχει προβλήματα που δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει. Εάν το παιδί μας είναι συνήθως εξωστρεφές και ξαφνικά σταματάει να μιλάει για το σχολείο, τότε πρέπει να ερευνήσουμε τον λόγο. Αν όμως είναι συνήθεια του να έχει μικρή επικοινωνία για το σχολείο, τότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Καλό είναι να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί έχει δικούς του ρυθμούς και δεν χρειάζεται να μας διηγηθεί τα πάντα. Επίσης, είναι σημαντικό να το προσεγγίζουμε με τον σωστό τρόπο, καθώς ο μηχανικός τρόπος ρωτήσεων ενδέχεται να το κλείσει ακόμα περισσότερο.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ενθαρρύνουμε το παιδί μας να μιλήσει για το σχολείο; Αντί για την γενική ερώτηση “Πως ήταν το σχολείο σήμερα;”, μπορούμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις που θα προκαλέσουν πλούσια συζήτηση. Για παράδειγμα:
– Ποιο ήταν το πιο διασκεδαστικό πράγμα που συνέβη σήμερα στο σχολείο;
– Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της ημέρας σου;
– Ποιο ήταν το πιο βαρετό πράγμα που έκανες;
– Ένιωσες άσχημα κάποια στιγμή σήμερα;
– Αν ήσουν ο δάσκαλος, τι θα ήθελες να κάνεις στην τάξη;
– Ποια ήταν η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή της ημέρας σου;

Όταν τα παιδιά αποκτούν την εμπιστοσύνη τους και αισθάνονται ασφαλή, τότε θα είναι πιο πρόθυμα να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους από το σχολείο. Θυμηθείτε ότι το σημαντικότερο είναι να το αισθάνονται ασφαλή και να μην το πιέζουμε να μοιραστεί κάτι που δεν θέλει ακόμα να μοιραστεί.