3 Οκτωβρίου 2025

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να μιλήσει για το σχολείο”

Τελευταία Άρθρα

Κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλοι απρόσκλητοι επισκέπτες του καλοκαιριού

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας διακοπών, συχνά αντιμετωπίζουμε την ενόχληση από κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλα απρόσκλητα επισκέπτες. Οι κ

“Electabaz: «Όσα δεν μπορώ να πω, τα λέω με τη μουσική μου»”

Ο Electabaz, γνωστός και ως Παναγιώτης Μπαζάνης, είναι ένα από τα ανερχόμενα ονόματα στο ελληνικό beatmaking community. Γεννημένος το 1996 στην Καρδίτσα κα

Το νέο venue EON στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Το επικείμενο event "The Wall of Sound" αναμένεται να φέρει νέες εμπειρίες στην Αθηναϊκή νυχτερινή ζωή. Αυτό το μοναδικό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1,

Οι καφέ αρκούδες κινδυνεύουν λόγω έλλειψης σολομού

Στην Ιαπωνία, ο πληθυσμός των καφέ αρκούδων μειώνεται ανησυχητικά λόγω ασιτίας. Σύμφωνα με έκθεση της εφημερίδας Guardian, 8 στις 10 μικρές αρκούδες που γε

Απεργία: Ακινητοποιημένα τρένα, προαστιακός και πλοία την Τετάρτη

Σήμερα, συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις από φορείς και οργανισμούς της χώρας, διαμαρτυρόμενοι για το δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη. Τα τρένα και

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Παιδί: Γιατί δεν μοιράζεται τις εμπειρίες του από το σχολείο;

Όταν παραλαμβάνετε το παιδί σας από το σχολείο, πολλές φορές θέλετε να μάθετε τι έκανε όλη μέρα, αλλά συνήθως απαντά μονολεκτικά ή απλά σιωπά. Υπάρχουν τρόποι να το βοηθήσουμε να αναπτύξει την ανάγκη του να μοιραστεί τις εμπειρίες του με εμάς. Το σχολείο είναι μια σημαντική περιβάλλον για αυτά τα παιδιά, όπου αναπτύσσουν την αυτονομία τους και δημιουργούν σχέσεις με τους συμμαθητές τους. Έτσι είναι φυσικό να θέλουν να κρατήσουν ό,τι συμβαίνει εκεί μόνο για τους εαυτούς τους.

Όμως, πότε πρέπει να ανησυχήσουμε όταν το παιδί μας δεν μιλάει για το σχολείο; Είναι σημαντικό να προσέχουμε την γενική διάθεση και συμπεριφορά του παιδιού για να βεβαιωθούμε ότι δεν έχει προβλήματα που δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει. Εάν το παιδί μας είναι συνήθως εξωστρεφές και ξαφνικά σταματάει να μιλάει για το σχολείο, τότε πρέπει να ερευνήσουμε τον λόγο. Αν όμως είναι συνήθεια του να έχει μικρή επικοινωνία για το σχολείο, τότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Καλό είναι να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί έχει δικούς του ρυθμούς και δεν χρειάζεται να μας διηγηθεί τα πάντα. Επίσης, είναι σημαντικό να το προσεγγίζουμε με τον σωστό τρόπο, καθώς ο μηχανικός τρόπος ρωτήσεων ενδέχεται να το κλείσει ακόμα περισσότερο.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ενθαρρύνουμε το παιδί μας να μιλήσει για το σχολείο; Αντί για την γενική ερώτηση “Πως ήταν το σχολείο σήμερα;”, μπορούμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις που θα προκαλέσουν πλούσια συζήτηση. Για παράδειγμα:
– Ποιο ήταν το πιο διασκεδαστικό πράγμα που συνέβη σήμερα στο σχολείο;
– Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της ημέρας σου;
– Ποιο ήταν το πιο βαρετό πράγμα που έκανες;
– Ένιωσες άσχημα κάποια στιγμή σήμερα;
– Αν ήσουν ο δάσκαλος, τι θα ήθελες να κάνεις στην τάξη;
– Ποια ήταν η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή της ημέρας σου;

Όταν τα παιδιά αποκτούν την εμπιστοσύνη τους και αισθάνονται ασφαλή, τότε θα είναι πιο πρόθυμα να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους από το σχολείο. Θυμηθείτε ότι το σημαντικότερο είναι να το αισθάνονται ασφαλή και να μην το πιέζουμε να μοιραστεί κάτι που δεν θέλει ακόμα να μοιραστεί.