2 Οκτωβρίου 2025

Πώς η αυτο-αναγνώριση επηρεάζει την ανάπτυξη του παιδιού

Τελευταία Άρθρα

Αναμονή για χειρουργεία στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Οι λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν για προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις αυξάνονται καθημερινά στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγε

Tips για ευκολότερη μετάβαση σε vegan διατροφή

Σκέφτεσαι να γίνεις vegan; Tips για πιο εύκολη μετάβαση Η μετάβαση σε μια plant-based διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη γι

Η σημασία της προστασίας από τον ήλιο

Σε έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το καλοκαίρι παραμένει αναλλοίωτο και ο κώδικας του καλοκαιριού περιλαμβάνει τις λέξεις "ήλιος", "θά

Φαγητό και ποτό με θέα στο διάστημα – Όλα όσα φανταζόμασταν είναι σήμερα πραγματικότητα

Οι ταξιδιώτες στο διάστημα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τροφή και ποτό με μια εκπληκτική θέα. Η εταιρεία Space Perspective δημιούργησε το εσωτερικό Space

5 Airbnb στα Ιωάννινα

Προσέχοντας τις γιορτές, η αναζήτηση καταλυμάτων για τις αποδράσεις μας γίνεται ολοένα και πιο εντατική. Τα Ιωάννινα αποτελούν έναν δημοφιλή προορισμό για

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Έχοντας “Εσείς” και να αλλάξει τον τίτλο τουυ:
Η επίδραση της αυτο-αναγνώρισης στην γρήγορη ανάπτυξη των παιδιών

Η αναγνώριση του εαυτού μας στον καθρέφτη αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Ένα νέο ερευνητικό έργο αναφέρει ότι μπορούμε να επιτύχουμε αυτή την αναγνώριση νωρίτερα, από την ηλικία των 1,5-2 ετών, αν ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αγγίζουν συχνά τα πρόσωπά τους. Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν, παρουσιάζεται στο Current Biology.

Οι ερευνητές τοποθέτησαν μίνι στρογγυλά μοτέρ δόνησης στο μέτωπο και τα μάγουλα παιδιών που ήταν περίπου 14 μηνών. Σε απάντηση στη δόνηση, τα παιδιά άγγιζαν τα χέρια τους στo μοτέρ. Έπειτα, τα παιδιά κοιτούσαν έναν καθρέφτη καθώς άγγιζαν το μοτέρ, προκειμένου να παρατηρήσουν τον εαυτό τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που άγγιζαν συχνότερα τα πρόσωπά τους ξεκίνησαν να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη περίπου δύο μήνες νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Αυτή η έρευνα αναιρεί την ιδέα ότι η αυτο-αναγνώριση ακολουθεί μια φυσική εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, όπως πιστευόταν μέχρι σήμερα. Επομένως, αυτά τα ευρήματα μπορούν να επηρεάσουν την παρεμβατική προσέγγιση για παιδιά με καθυστέρηση στην κινητική ανάπτυξη.

Συνήθως, οι παρεμβάσεις για παιδιά με κινητικές δυσκολίες επικεντρώνονται στο να μάθουν να πιάνουν και να χρησιμοποιούν αντικείμενα από τον εξωτερικό κόσμο. Ωστόσο, αυτή η έρευνα υποδηλώνει ότι η ικανότητα να αγγίζουν τον εαυτό τους μπορεί να είναι εξίσου σημαντική και ότι η εξερεύνηση του σώματος είναι η αφετηρία για την αυτο-αναγνώριση.

Αυτά τα ευρήματα μας δίνουν μια νέα προοπτική για την ανάπτυξη των παιδιών και την επίδραση που έχει η αυτο-αναγνώριση σε αυτήν. Με τις νέες αυτές πληροφορίες, μπορεί να δημιουργηθούν καλύτερες παρεμβάσεις για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνωστικές τους ικανότητες πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.