4 Δεκεμβρίου 2025

Πώς η αυτο-αναγνώριση επηρεάζει την ανάπτυξη του παιδιού

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Έχοντας “Εσείς” και να αλλάξει τον τίτλο τουυ:
Η επίδραση της αυτο-αναγνώρισης στην γρήγορη ανάπτυξη των παιδιών

Η αναγνώριση του εαυτού μας στον καθρέφτη αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Ένα νέο ερευνητικό έργο αναφέρει ότι μπορούμε να επιτύχουμε αυτή την αναγνώριση νωρίτερα, από την ηλικία των 1,5-2 ετών, αν ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αγγίζουν συχνά τα πρόσωπά τους. Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν, παρουσιάζεται στο Current Biology.

Οι ερευνητές τοποθέτησαν μίνι στρογγυλά μοτέρ δόνησης στο μέτωπο και τα μάγουλα παιδιών που ήταν περίπου 14 μηνών. Σε απάντηση στη δόνηση, τα παιδιά άγγιζαν τα χέρια τους στo μοτέρ. Έπειτα, τα παιδιά κοιτούσαν έναν καθρέφτη καθώς άγγιζαν το μοτέρ, προκειμένου να παρατηρήσουν τον εαυτό τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που άγγιζαν συχνότερα τα πρόσωπά τους ξεκίνησαν να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη περίπου δύο μήνες νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Αυτή η έρευνα αναιρεί την ιδέα ότι η αυτο-αναγνώριση ακολουθεί μια φυσική εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, όπως πιστευόταν μέχρι σήμερα. Επομένως, αυτά τα ευρήματα μπορούν να επηρεάσουν την παρεμβατική προσέγγιση για παιδιά με καθυστέρηση στην κινητική ανάπτυξη.

Συνήθως, οι παρεμβάσεις για παιδιά με κινητικές δυσκολίες επικεντρώνονται στο να μάθουν να πιάνουν και να χρησιμοποιούν αντικείμενα από τον εξωτερικό κόσμο. Ωστόσο, αυτή η έρευνα υποδηλώνει ότι η ικανότητα να αγγίζουν τον εαυτό τους μπορεί να είναι εξίσου σημαντική και ότι η εξερεύνηση του σώματος είναι η αφετηρία για την αυτο-αναγνώριση.

Αυτά τα ευρήματα μας δίνουν μια νέα προοπτική για την ανάπτυξη των παιδιών και την επίδραση που έχει η αυτο-αναγνώριση σε αυτήν. Με τις νέες αυτές πληροφορίες, μπορεί να δημιουργηθούν καλύτερες παρεμβάσεις για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνωστικές τους ικανότητες πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.