3 Οκτωβρίου 2025

Πώς η νέα έκθεση του Caravaggio στο Λονδίνο αναβιώνει μια σκοτεινή ιστορία

Τελευταία Άρθρα

Κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλοι απρόσκλητοι επισκέπτες του καλοκαιριού

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας διακοπών, συχνά αντιμετωπίζουμε την ενόχληση από κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλα απρόσκλητα επισκέπτες. Οι κ

“Electabaz: «Όσα δεν μπορώ να πω, τα λέω με τη μουσική μου»”

Ο Electabaz, γνωστός και ως Παναγιώτης Μπαζάνης, είναι ένα από τα ανερχόμενα ονόματα στο ελληνικό beatmaking community. Γεννημένος το 1996 στην Καρδίτσα κα

Το νέο venue EON στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Το επικείμενο event "The Wall of Sound" αναμένεται να φέρει νέες εμπειρίες στην Αθηναϊκή νυχτερινή ζωή. Αυτό το μοναδικό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1,

Οι καφέ αρκούδες κινδυνεύουν λόγω έλλειψης σολομού

Στην Ιαπωνία, ο πληθυσμός των καφέ αρκούδων μειώνεται ανησυχητικά λόγω ασιτίας. Σύμφωνα με έκθεση της εφημερίδας Guardian, 8 στις 10 μικρές αρκούδες που γε

Απεργία: Ακινητοποιημένα τρένα, προαστιακός και πλοία την Τετάρτη

Σήμερα, συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις από φορείς και οργανισμούς της χώρας, διαμαρτυρόμενοι για το δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη. Τα τρένα και

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο Μιχαήλ Άγγελος Μερίζι ντα Καραβάτζο, γνωστός ως Καραβάτζο, ήταν ένας Ιταλός ζωγράφος που ήθελε να διαφωτίσει την καριέρα του. Το έργο του κατέστησε τον ίδιο ένα από τους θρύλους της ιστορίας της τέχνης. Αρχικά, οι πίνακές του αντικατοπτριζαν κυρίως πρόσωπα, αλλά σταδιακά εξελίχθηκε σε έναν από τους σπουδαιότερους ζωγράφους θρησκευτικών σκηνών. Το ρεαλιστικό στυλ του και η απόδοση της ανθρώπινης φύσης στα έργα του συνέβαλλαν στην προώθηση των ιδεών της Αντιμεταρρύθμισης. Με την μεθοδική χρήση του χιαροσκούρο, κατάφερε να αυξήσει το δραματικότητα και το μυστηριακό στοιχείο της πίστης, με αποτέλεσμα ο κόσμος να εκθειάζει την επαναστατική τεχνική της δραματικής σκίασης, που εισήγαγε ο Καραβάτζο, και η οποία διαμόρφωσε την μπαρόκ σχολή της ζωγραφικής. Η κεφαλή ενός νεκρού, ένας βασανισμένος άντρας, μια δολοφονημένη γυναίκα, καθένας από αυτούς πιασμένος στο φωτεινό βλέμμα ενός οπτικού καλλιτέχνη. Ο Καραβάτζο μπορεί να είναι νεκρός εδώ και αιώνες, αλλά παραμένει ένας μετρ των φόβων μας. Οι σκηνές του, γεμάτες βία και ψυχολογικές εξελίξεις, θεωρούνται ακόμα και σήμερα κινηματογραφικές. Πώς μετά από τέσσερεις αιώνες τα έργα του Καραβάτζο διατηρούν ακόμα μια συναισθηματική δύναμη;

Ένα από τα πιο φρικτά έργα του, το “Ο Σωματοπαίκτης Χριστός” και άλλα που περιλαμβάνουν αυτές τις ανατριχιαστικές εικόνες, ολοκληρώθηκαν προς το τέλος της ζωής του Καραβάτζο, κατά τη διάρκεια της εξορίας του στη Νάπολη, μεταξύ των ετών 1606 και 1610. Και τώρα, ένα από αυτά τα έργα, το “Ο Μαρτυρισμός της Αγίας Ουρσούλας”, έχει ενσωματωθεί στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, με την κεφαλή του Ιωάννη του Βαπτιστή να είναι συμπεριλαμβανόμενο μέρος της έκθεσης που γιορτάζει τα 200 χρόνια του μουσείου. Αν και η έκθεση αποτελείται μόνο από δύο πίνακες ζωγραφικής, αξίζει να την επισκεφθείτε, καθώς έχει ιστορική αξία και είναι εκπαιδευτική. Ο Καραβάτζο, ως ένας από τους πρωτοπόρους του χιαροσκούρο, της τεχνικής που χρησιμοποιεί φωτιτικά και σκιές για να φωτίσει πρόσωπα και σώματα στον καμβά, μας παραδίδει επίσης μια μαθηματική σκέψη για τον τρόπο που ζούμε σήμερα και για τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουμε στις πόλεις μας, καθώς αναζητούμε αυθεντικές εμπειρίες. Ο Καραβάτζο μπορεί να μην έζησε πολύ στη Νάπολη, αλλά το χνάρι του είναι παντού, τόσο στην πόλη όσο και στην γενιά των μεταγενέστερων καλλιτεχνών “Καραβάτζοι”, όπως ο Μπατιστέλλο Καρατσιόλο, το αριστούργημα του οποίου, “Η Απελευθέρωση του Αγίου Πέτρου”, κοσμεί το Pio Monte della Misericordia του 17ου αιώνα και το Ιστορικό Κέντρο. Εδώ, πάνω από τον πάγκο, θα βρείτε επίσης ένα από τα πλέον παράξενα μεγάλα έργα του Καραβάτζο, τα “Επτά Έργα του Ελέους”, που παραγγέλθηκαν από ένα ευγενικό ιδρυμα με σκοπό να αποτελέσουν οπτική απεικόνιση των επτά βασικών πράξεων του έλεους.