Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς απέχει ακόμα, όμως πολλοί γονείς ήδη έχουν αρχίσει να σκέφτονται για τις νέες ή παλιές δραστηριότητες που θα ξεκινήσει το παιδί τους από Σεπτέμβρη. Είναι κάτι, άλλωστε, για το οποίο πρέπει να συζητήσουν με τα παιδιά και να προετοιμαστούν ώστε να ξεκινήσουν την εύρεση του κατάλληλου φροντιστηρίου, σχολής, ακαδημίας ή ωδείου.
Συχνά, παρατηρούμε ότι τα παιδιά ξεκινούν μια δραστηριότητα με ενθουσιασμό, αλλά στην πρώτη δυσκολία αντιμετωπίζουν ανασφάλεια και θέλουν να τα παρατήσουν. Αυτό είναι κάτι πολύ φυσιολογικό, καθώς όλοι αντιμετωπίζουμε προκλήσεις και σκεφτόμαστε να τις αποφύγουμε. Τα παιδιά, ειδικά σε προεφηβική ηλικία, μπορεί να νιώθουν ευαίσθητα όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε ένα άθλημα ή μια δραστηριότητα. Συνήθως νιώθουν πίεση από τους γονείς τους και σύγκριση με τους συνομηλίκους τους.
Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αντιμετωπίζουν σωστά τις προκλήσεις, πρέπει να τους δείξουμε κατανόηση και να επιβεβαιώνουμε τα συναισθήματά τους. Πρέπει επίσης να επικεντρωθούμε στα προτερήματα και όχι στα αρνητικά. Αν ένα παιδί δοκιμάσει διάφορες δραστηριότητες και ολοκληρώσει μια χρονιά, αυτό αποτελεί επιτυχία, ακόμα κι αν δεν συνεχίσει την επόμενη. Έτσι, το παιδί θα νιώθει ότι τον εκτιμούμε για την προσπάθεια που κατέβαλε και τον ενθαρρύνουμε να δοκιμάσει διάφορα πράγματα.
Για να βελτιώσουμε την επικοινωνία με το παιδί και να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανησυχίες του, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια λίστα μαζί με αυτό και να συζητάμε τις αμφιβολίες του. Μπορούμε να βρούμε λύσεις σε κοινούς προβληματισμούς και να τον ενθαρρύνουμε να αναζητά λύσεις για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί θα εξοικειωθεί με την ιδέα ότι υπάρχουν λύσεις για κάθε πρόκληση και ότι μπορεί να τα καταφέρει με προσπάθεια.