4 Δεκεμβρίου 2025

Πώς οι Οδηγοί Ταξί στην Ελλάδα Εργάζονται Δυσανάλογα Πολλές Ώρες την Ημέρα

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Εδώ και μερικά χρόνια, ο κλάδος των ταξί στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις. Μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αποκαλύπτει ότι οι οδηγούς ταξί εργάζονται από το πρωί ως το βράδυ, για περισσότερες από 10 ώρες την ημέρα και 6 ημέρες την εβδομάδα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής δείχνουν ότι επτά στους δέκα οδηγούς ταξί στην Αττική και σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς ταξί στην υπόλοιπη Ελλάδα εργάζονται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα και 6 ημέρες την εβδομάδα. Αυτό το υψηλό ωράριο εργασίας αναδεικνύει την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του κλάδου, προκειμένου να δημιουργηθεί ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική ζωή των οδηγών ταξί.

Μια ακόμη ενδιαφέρουσα παρατήρηση από την έρευνα είναι ότι οι ψηφιακές εφαρμογές έχουν παίξει κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης των οδηγών ταξί. Επίσης, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο αριθμός των ταξί στις ελληνικές πόλεις καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των πολιτών και των τουριστών.

Αναλύοντας το προφίλ των οδηγών ταξί, η έρευνα αποκαλύπτει ότι περισσότεροι από το 50% από αυτούς είναι ιδιοκτήτες των ταξί που οδηγούν, ενώ έχουν εμπειρία από 6 έως 30 χρόνια. Επιπρόσθετα, ο μεγαλύτερος μέρος των οδηγών διανύει καθημερινά από 150 έως 220 χιλιόμετρα.

Με βάση τις απαντήσεις των οδηγών ταξί, προκύπτει ότι θεωρούν τον εκσυγχρονισμό του κλάδου αναγκαίο για τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν. Παράλληλα, δεν αποδέχονται διαδρομές με χαμηλότερη τιμή από την υφιστάμενη, υποστηρίζουν την ελάχιστη χρέωση και είναι αντίθετοι στη μέγιστη χρέωση ανά διαδρομή. Επιπλέον, μεγάλο ποσοστό από αυτούς δεν απορρίπτει τη δυναμική τιμολόγηση ως μια επιλογή για τον κλάδο. Τέλος, πολλοί από αυτούς υποστηρίζουν την επιδότηση κομίστρου ως ένα θετικό μέτρο για τον κλάδο.

Συνολικά, η έρευνα αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του κλάδου των ταξί στην Ελλάδα, προκειμένου να επιτευχθεί ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή των οδηγών. Επίσης, η ενσωμάτωση των ψηφιακών εφαρμογών στον τομέα αποτελεί μια πολύτιμη δυνατότητα για τη βελτίωση της επαγγελματικής δραστηριότητας των οδηγών.