Το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάστηκε στην ομηρική διάλεκτο και σε δώδεκα γλώσσες κατά τη διάρκεια του Εσπερινού της Αγάπης που πραγματοποιήθηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Γρηγορίου Παλαμά Θεσσαλονίκης. Κατά την παράδοση, η ανάγνωση του αποσπάσματος του Ευαγγελίου έγινε όχι μόνο στην αρχική ελληνική γλώσσα από τον Πρωτοδιάκονο Σπυρίδωνα Καραταΐδη, αλλά και σε μετάφραση στα Νέα Ελληνικά από τον Μητροπολίτη Φιλόθεο, στην Ελληνική Ομηρική διάλεκτο από τον Χορό Ιερέων της Ιεράς Μητροπόλεως υπό την καθοδήγηση του Πρωτοπρεσβυτέρου Νικολάου Χαμαμτζόγλου, καθώς επίσης και σε έντεκα ξένες γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των Λατινικών, Γαλλικών, Ισλανδικών, Γερμανικών, Αγγλικών, Σερβικών, Γεωργιανών, Αλβανικών, Τουρκικών, Ρουμανικών και Ουκρανικών.
Με την επιλογή αυτή, η Εκκλησία μας επιχείρησε να επικοινωνήσει το Ευαγγέλιο με κάθε άνθρωπο, ανεξαρτήτως γλώσσας, αποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο την οικουμενικότητά του και το γεγονός ότι απευθύνεται σε όλα τα έθνη και τους πολιτισμούς. Όπως δηλώνει ο καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης, κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, “ο Χριστός είναι σε θέση να ενσαρκωθεί σε κάθε πολιτισμό, παρότι ίσως ζούσε σε ένα συγκεκριμένο τόπο”.
Στη συνέχεια, μετά την ανάγνωση του Ευαγγελίου, ακολούθησε η ανάγνωση της Αναστάσιμης Εγκυκλίου του Μητροπολίτη Φιλόθεου, η οποία περιελάμβανε αναφορές στον Γρηγόριο τον Παλαμά. Ο Αρχιεπίσκοπος της Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι η Ανάσταση είναι το πιο σημαντικό μήνυμα που έχει ποτέ δοθεί στον άνθρωπο και στον κόσμο καθώς σημαίνει ότι ο θάνατος έχει καταργηθεί και η ζωή αναζωογονείται. Αναφέροντας τα λόγια του Γρηγορίου του Παλαμά, επισήμανε ότι η Ανάσταση του Κυρίου ανανεώνει και αναπλάθει την ανθρώπινη φύση και την οδηγεί προς την αθάνατη ζωή.
Το μήνυμα της Ανάστασης είναι, συνεπώς, ένα μήνυμα ζωής και ελπίδας που αφορά και το σώμα του ανθρώπου. Όπως επισημαίνει ο Μητροπολίτης Φιλόθεος, ο Χριστός, μετά την Ανάστασή Του, εμφανίστηκε στους μαθητές Του έχοντας αναστηλωθεί και μπορώντας να αγγίξουν και να ψηλαφήσουν το εκ νεκρών σώμα Του. Αυτό δείχνει ότι το σώμα, αν και αθάνατο, δεν υπόκειται πλέον στη φθορά και τους περιορισμούς της ύλης και του χρόνου. Μέσα από την Ανάσταση, ο Χριστός καλεί όλους μας να ζήσουμε μια ζωή αφθαρσίας και αθανασίας, γεμάτη ανθρώπινη γενναιότητα και την δόξα της Θεότητας.
Για τον λόγο αυτό, αξίζει να δοξαστεί ο Αναστάντας Χριστός για τη χάρις που προσφέρει σε όλους μας. Μέσω Του, απαλλασσόμαστε από τον θάνατο, απομακρυνθούμε τον πόνο και γεμίζουμε από χαρά. Η ζωή αυτής της Ανάστασης ζητείται από εμάς, προσφέροντας μας μια ζωή γεμάτη αθανασία, φυλακίζοντας την ψυχή και το σώμα μας. Ας θυμόμαστε ότι ο Χριστός, μετά την Ανάστασή Του, εμφανίστηκε στους μαθητές Του έχοντας ανασταλεί και μπορώντας να αγγίξουν και να ψηλαφήσουν το εκ νεκρών σώμα Του. Αυτό δείχνει ότι το σώμα, αν και αθάνατο, δεν υπόκειται πλέον στη φθορά και τους περιορισμούς της ύλης και του χρόνου. Μέσω αυτής της ζωής της Ανάστασης, μας καλεί ο Χριστός να ζήσουμε μια ζωή που το σώμα και η ψυχή μας είναι ενωμένα.