2 Οκτωβρίου 2025

Συμπεριφορική Επιστήμη και Εμβολιαστική Κάλυψη: Νέες Προσεγγίσεις για την Αύξηση των Εμβολιασμών

Τελευταία Άρθρα

7 υπέροχα Αirbnb για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Το επερχόμενο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι η ιδανική ευκαιρία για απόδραση και χαλάρωση. Αν εξακολουθείς να αναζητείς κατάλυμα, δεν χρειάζεται να ανη

“Αν καταπιείς τσίχλα, μένει στο στομάχι 7 χρόνια” μας έλεγαν- Τι ισχύει τελικά

Το κατάπως ατύχημα ενός κομματιού τσίχλας είναι κάτι που ίσως σε κάνει να αναρωτηθείς για πόσο χρόνο θα παραμείνει στο στομάχι σου. Καθώς μεγαλώναμε, πολλο

Κόβεται το κάπνισμα σε 4 βήματα; Η μέθοδος που «δουλεύει»

Ο James Clear, συγγραφέας του βιβλίου «Προσωπικές συνήθειες», παρουσιάζει μια μέθοδο για να βοηθήσει τους ανθρώπους να απαλλαγούν από τις κακές συνήθειες τ

Ο Giorgio Armani και η αφοσίωσή του στη μόδα

Στα 89 του ο Giorgio Armani εξακολουθεί να είναι το απόλυτο αφεντικό στον κόσμο της μόδας. Με το μεγάλο του σόου με τίτλο "One Night Only Venice", ο διάσημ

Στην Kinsen-Europcar Greece το βραβείο «Network Development Award 2022»

Η εταιρεία Kinsen-Europcar Greece ανακήρυξεται νικήτρια του βραβείου «Network Development Award 2022» στο ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο του Europcar Mobility G

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το ρόλος της συμπεριφορικής επιστήμης στην αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης έχει κεντρική σημασία, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή στο Τμήμα Οικονομικών της Υγείας του LSE, κ. Ηλία Κυριόπουλο. Μέσα από έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη, ερευνητικά προγράμματα δείχνουν πως οι συμπεριφορικές παρεμβάσεις μπορούν να ενισχύσουν την αποδοχή των εμβολίων και να αυξήσουν τα ποσοστά εμβολιασμού. Κατά τη γνώμη του κ. Κυριόπουλου, η επιστήμη αυτή αποτελεί μια ελπίδα για τη νέα δημόσια υγεία, επιτρέποντας τη δημιουργία αποτελεσματικών παρεμβάσεων.

Σε αντίθεση με την κοινή αντίληψη, ο κ. Κυριόπουλος επισημαίνει ότι οι αρνητές των εμβολίων δεν αποτελούν τον πρωταρχικό στόχο των προσπαθειών αύξησης της εμβολιαστικής κάλυψης. Οι πολίτες που αμφισβητούν την απόφαση τους για τον εμβολιασμό αποτελούν το πιο διστακτικό μέρος του πληθυσμού. Συνεπώς, η αποστολή των ερευνητών είναι να βρουν τρόπους για να επηρεάσουν αυτούς τους διστακτικούς πολίτες και να τους ενθαρρύνουν να αποφασίσουν υπέρ του εμβολιασμού.

Ο κ. Κυριόπουλος υπογραμμίζει πως η απόφαση για τον εμβολιασμό είναι σύνθετη και συνδέεται με πολλούς παράγοντες, όπως οι προκαταλήψεις, οι κοινωνικοί παράγοντες και οι πρακτικές σκέψεις του καθενός. Επομένως, οι συμπεριφορικές παρεμβάσεις μπορούν να αξιοποιηθούν για να αλλάξουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων προς την κατεύθυνση του εμβολιασμού. Μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά των ανθρώπων, όπως οι οικονομικές και μη κινήτρων, μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση.

Επιπλέον, οι σωστές ενημερωτικές εκστρατείες αποδείχθηκαν αποτελεσματικές στο να προωθήσουν την αποδοχή του εμβολιασμού. Αντί να επικεντρώνονται αποκλειστικά στους κινδύνους, οι εκστρατείες θα πρέπει να επικεντρώνονται στα οφέλη του εμβολίου και στην ασφάλεια που παρέχει. Με αυτό τον τρόπο, οι πολίτες θα αντιληφθούν τη σημασία του εμβολιασμού και θα λάβουν την απόφαση γιαεμβολιασμό ειλικρινά και υπεύθυνα.

Ο εμβολιασμός είναι μια προσωπική και κοινωνική απόφαση. Η συμπεριφορική επιστήμη προσφέρει τα εργαλεία για να κατανοήσουμε και να αλλάξουμε αυτή την απόφαση. Μέσα από την αξιοποίηση της συμπεριφορικής επιστήμης, μπορούμε να αναπτύξουμε αποδοτικές παρεμβάσεις και να επιτύχουμε μεγαλύτερη εμβολιαστική κάλυψη στο μέλλον.