12 Μαρτίου 2025

Συναισθηματική νοημοσύνη: 3 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε ποτέ στα παιδιά σύμφωνα με μία νευροψυχολόγο

Τελευταία Άρθρα

Φύλλα Παπάγιο: Η Φυσική Υπερδύναμη Κατά του Καρκίνου – Αξιοποιήστε τα Φύλλα Παπάγιο στη Διατροφή σας!

Τα φύλλα παπάγιο είναι γνωστά για τα ισχυρά οφέλη τους. Η πλούσια σύνθεσή τους σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και ένζυμα τα καθιστά αναπόσπαστο μέρος

Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ: Πρωτοπόρα της ανάπτυξης στην Ελλάδα

Το Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ αναδείχθηκε ως μία από τις πιο δυναμικές εταιρείες στην Ελλάδα, κερδίζοντας τον τίτλο του Growth Pioneer στα φετινά «Growth Awards». Τα β

Παιδί: Προς μια υγιεινή διατροφή

Η διατροφή είναι ένας σπουδαίος παράγοντας για την υγεία των παιδιών μας. Όμως, πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι τα παιδιά μας θα τρώνε υγιεινά; Η απάντηση

Ο Χορός των Πουλιών: Ένα Φάρμακο για την Ψυχή μας”

Σε μία εποχή όπου ζούμε στη βιαστική και αγχωτική αστική ζωή, συχνά παραμελούμε τις απλές χαρές που μας προσφέρει η φύση. Ωστόσο, αν κοιτάξουμε γύρω μας, θα

Ανησυχία στην Ιταλία: Επιδείνωση της κατάστασης με τον κορονοϊό

Η Ιταλία βρίσκεται αντιμέτωπη με αυξητική τάση στα περιστατικά κορονοϊού, προκαλώντας ανησυχία στις αρχές της χώρας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης τους. Σύμφωνα με τη νευροψυχολόγο Julia DiGangi, οι γονείς που έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν στα παιδιά τους με ευφυΐα και ενσυναίσθηση θα ανατρέψουν παιδιά που είναι πιο συναισθηματικά έξυπνα. Σε ένατης στο CNBC, αναφέρει ορισμένες φράσεις που πρέπει να αποφεύγουμε, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών μας.

Ο τίτλος μου: “Γονείς, προσοχή: Αυτές είναι οι φράσεις που πρέπει να αποφεύγετε όταν μιλάτε στα παιδιά σας”

1. “Γιατί δεν έχεις κίνητρο να το κάνεις;”: Όταν τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, δεν είναι επειδή δεν θέλουν ή δεν έχουν κίνητρο. Απλά, μπορεί να μην τα καταφέρνουν. Ως γονείς με συναισθηματική νοημοσύνη, κατανοούμε ότι δεν μπορεί να πέτυχε κάτι που δεν μπορεί να κάνει. Αντί να τους ρωτήσουμε “γιατί δεν διαβάζεις περισσότερα βιβλία;”, μπορούμε να πούμε “παρατηρώ ότι προτιμάς να παίζεις βιντεοπαιχνίδια. Θα ήθελα να μάθω γιατί τα αγαπάς τόσο πολύ”.

2. “Γιατί δεν με ακούς;”: Τα παιδιά μας θέλουν να εξετάσουν τον κόσμο με τον δικό τους τρόπο και ο εγκέφαλός τους δεν ασχολείται με το πώς θέλουμε εμείς να συμπεριφερθούν. Εάν το παιδί μας δεν θέλει να κάνει κάτι, υπάρχει ένας λόγος γι’ αυτό. Αν ψάξουμε για να κατανοήσουμε τον λόγο που αρνείται, θα εκδηλώσουμε τη συναισθηματική νοημοσύνη μας. Αντί να τους πούμε “γιατί δεν με ακούς;”, μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους για το πώς αισθάνονται και τι θέλουν να πετύχουν σε μια συγκεκριμένη κατάσταση.

3. “Μην είσαι αγενής”: Πολλές φορές, ως γονείς, θεωρούμε προσωπική τη συμπεριφορά των παιδιών μας. Οι δικές μας ανασφάλειες μας εμποδίζουν να δούμε την κατάσταση με σαφήνεια και να κατανοήσουμε καλύτερα τα παιδιά μας. Όταν μας λένε “όχι” ή δεν κάνουν αυτό που περιμένουμε, συχνά νομίζουμε ότι δεν μας σέβονται. Ωστόσο, αν ανοίξουμε μια συζήτηση μαζί τους μπορεί να αντιληφθούμε ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Ένας εύκολος τρόπος για να εμπλακούμε είναι να μην κρίνουμε ή να κάνουμε ερωτήσεις που τα κάνουν να νιώθουν άβολα, αλλά να συζητήσουμε για το πώς αισθάνονται και πώς αντιμετωπίζουν μια κατάσταση.

Το να μιλάμε στα παιδιά μας με συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένας τρόπος να τους ενισχύσουμε συναισθηματικά και να δημιουργήσουμε μια υγιή και δυνατή σχέση μεταξύ μας. Ας προσέξουμε τι λέμε, οι λέξεις μας έχουν μεγάλη σημασία για τα παιδιά μας.