2 Οκτωβρίου 2025

Συναισθηματική Υγεία και Βιωσιμότητα: Οι Ανησυχίες της νέας Γενιάς στην Ευρώπη και στην Ελλάδα

Τελευταία Άρθρα

6 κομψά και οικονομικά Airbnb στο Παρίσι – Από 20 ευρώ

Το Παρίσι είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς του κόσμου και αγαπημένος των Ελλήνων ταξιδιωτών. Ωστόσο, η διαμονή σε αυτή την πόλη μπορεί να εί

Η Όπερα του Παρισιού γίνεται Airbnb για ένα βράδυ

Για να γιορτάσει την παγκόσμια επιτυχία του μιούζικαλ που έσπασε κάθε ρεκόρ, το Palais Garnier θα ανοίξει τις πόρτες του για μια μαγευτική διαμονή στο πολυ

Κατανάλωση Βλαβερών Τρανς Λιπαρών

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), περίπου πέντε δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως συνεχίζουν να καταναλώνουν τρανς λιπαρά,

Το Smarthink: Καλύτερη ποιότητα ζωής, χαμηλότερος λογαριασμός ρεύματος

Η εταιρεία «Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας», που είναι ο παλαιότερος πάροχος ενέργειας στην Ελλάδα, πρωτοπορεί με τη χρήση της τεχνολογίας της Τε

Πως να αποφύγετε την αφυδάτωση το καλοκαίρι

Το σώμα μας αποτελείται σε ποσοστό περίπου 70% από νερό και το καλοκαίρι χρειαζόμαστε περίπου 2 λίτρα υγρά την ημέρα για να αντιμετωπίσουμε τις απώλειες μέ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Μια νέα μελέτη διερεύνησε τις απόψεις και τις σκέψεις των νέων Ευρωπαίων για τη συναισθηματική υγεία, τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την υγεία, την οικογένεια και άλλα σημαντικά θέματα. Η έρευνα, που είχε τον τίτλο «Συναισθηματική Υγεία της γενιάς Ζ και των Millennials: Τι κινητοποιεί τους νέους Ευρωπαίους;» διεξήχθη με τη συμμετοχή 7.500 νέων Ευρωπαίων ηλικίας 19-36 ετών (γενιά Z και Millennials) από 12 Ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Το αποτέλεσμα αποκάλυψε ότι το 88% της γενιάς Z και των Millennials θεωρούν τη συναισθηματική υγεία ως την πιο σημαντική πτυχή της ζωής τους, ενώ σχεδόν 8 στους 10 (76%) συζητούν για αυτήν τακτικά.

Το ίδιο υψηλό ποσοστό νέων Ευρωπαίων (87%) αξιολογεί επίσης υψηλά τη σωματική υγεία τους και προτιμούν τις τακτικές ιατρικές εξετάσεις ως κύριο εργαλείο φροντίδας του εαυτού τους (σχεδόν 1 στους 3). Επιπλέον, 8 στους 10 νέους υποστηρίζουν ότι το υγειονομικό προσωπικό είναι η πηγή στην οποία εμπιστεύονται περισσότερο για πληροφορίες σχετικά με την υγεία τους.

Όσον αφορά το μέλλον της υγειονομικής περίθαλψης, το 71% των νέων Ευρωπαίων θα προτιμούσε να τη θεωρεί περισσότερο σαν επένδυση παρά σαν κόστος. Επιπλέον, οι νέοι ανέφεραν ότι θα ήθελαν να εξαλείψουν αν μπορούσαν τον καρκίνο (39%) και την κλιματική αλλαγή (33%) ως τις μεγαλύτερες προκλήσεις στο μέλλον. Παράλληλα, το 65% επιθυμεί περισσότερη ενημέρωση σχετικά με την υπογονιμότητα και θα προτιμούσε να δει αύξηση στη χρηματοδότηση της ιατρικής έρευνας (4 στους 10) και στην υποστήριξη της εκπαίδευσης και της πρόληψης σε θέματα υγείας από τους ηγέτες του πλανήτη.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι η γενιά Z και οι Millennials της Ευρώπης είναι πολύ ανήσυχοι (7 στους 10) για περιβαλλοντικά θέματα και θεωρούν την ανησυχία αυτή ως κίνητρο για να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές στον τρόπο ζωής τους. Επιπλέον, 7 στους 10 θα ήθελαν να αποκτήσουν οικογένεια. Σχετικά με τα θέματα που αφορούν την αναπαραγωγική υγεία, η σεξουαλική υγεία (42,5%), οι διάφορες μορφές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (32,4%) και τα αίτια της υπογονιμότητας (29,5%) ξεχώρισαν στην ιεράρχηση των θεμάτων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης τα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις των νέων Ελλήνων γενιάς Z και Millennials. Αυτοί οι νέοι θεωρούν τη συναισθηματική υγεία ως την πιο σημαντική πτυχή της ζωής τους (93%) και έχουν την υψηλότερη ευαισθησία όσον αφορά τη βαρύτητα της ισότητας των φύλων (84%). Επιπλέον, το 58% των Ελλήνων νέων θεωρεί την εξάλειψη του καρκίνου ως την πιο σημαντική πρόκληση για το μέλλον. Τέλος, οι νέοι Έλληνες ενδιαφέρονται περισσότερο για θέματα σεξουαλικής υγείας σε σχέση με θέματα αναπαραγωγής και γονιμότητας (53%) και προτιμούν να αποσυνδεθούν από την τεχνολογία ως μέσο προστασίας της υγείας τους (27%).

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Merck και η Susan King-Barnardo, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια της Merck στην Ελλάδα και την Κύπρο, τόνισε τη σημασία της ακρόασης των νεότερων γενεών, καθώς αυτές αποτελούν το μέλλον της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, η Merck θα ενσωματώσει τις ανησυχίες και τις επιθυμίες της νέας γενιάς στην ατζέντα της.