Ο έρωτας και ο πόνος μπλέκονται στην δημοπρασία ενός σημαντικού πορτρέτου του εραστή του Φράνσις Μπέικον, Τζορτζ Ντάιερ, από τον οίκο Sotheby’s. Το έργο με τίτλο “Study of George Dyer” θεωρείται ένα από τα πιο προσωπικά και εμβληματικά πορτρέτα που ζωγράφισε ο Βρετανός ζωγράφος. Αν και η σχέση τους ήταν γεμάτη ανατροπές και πάθη, αυτό το πορτρέτο αντικατοπτρίζει τον έρωτα και τον πόνο που ζούσαν οι δύο άνδρες μαζί
Το πορτρέτο έκανε την εμφάνισή του στην πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση του Μπέικον το 1971 και από τότε έχει θεωρηθεί ένα από τα καλύτερα έργα του καλλιτέχνη. Η δημοπρασία αναμένεται να ξεπεράσει το ποσό των 5-7 εκατομμυρίων στερλίνων
Η σχέση ανάμεσα στον Μπέικον και τον Ντάιερ ήταν γεμάτη πάθος αλλά και πόνο. Ο Μπέικον ήταν γνωστός για την αυτοκαταστροφική τάση του και ο Ντάιερ αναπόφευκτα βίωσε τον πόνο από αυτή την σχέση. Η εξάρτησή του από το αλκοόλ και οι παράξενες συνήθειές του δημιούργησαν σύγκρουση ανάμεσα στους δύο άνδρες. Ο Ντάιερ προσπάθησε πολλές φορές να αυτοκτονήσει και ο Μπέικον προσπάθησε να βοηθήσει τον αγαπημένο του, αλλά μάταια
Το πορτρέτο αποτυπώνει την σχέση τους με ζωηρότητα και συναισθηματισμό. Ο Μπέικον ζωγράφισε τον Ντάιερ με βάση φωτογραφίες του που τραβήχτηκαν από τον Τζον Ντίκιν το 1964. Το πορτρέτο απεικονίζει τα χαρακτηριστικά μιας σχέσης που κινήθηκε σε ένα δίπολο παθών και ακροτήτων, ρομαντική και βίαιη, καταιγιστική και ευάλωτη
Ο θάνατος του Ντάιερ επέφερε μεγάλη αλλαγή στη ζωή και το έργο του Μπέικον. Αν και οι δραματικές περιστάσεις του θανάτου του έφεραν πόνο στον καλλιτέχνη, επίσης του έδωσαν την ευκαιρία να δώσει την αθανασία που έψαχνε στο έργο του
Το πορτρέτο του Τζορτζ Ντάιερ αποτελεί ένα σπάνιο έργο, καθώς είναι το τελευταίο μικρής κλίμακας πορτρέτο που ζωγράφισε ο Μπέικον ενώ ο Ντάιερ ήταν ακόμα ζωντανός. Αυτή η σπουδαιότητα το καθιστά ένα από τα πιο σημαντικά έργα της δημοπρασίας
Η σχέση ανάμεσα στον Μπέικον και τον Ντάιερ ήταν μια ιστορία γεμάτη πάθος και πόνο. Ενώ ο θάνατος του Ντάιερ ήταν μια τραγωδία, αυτή η σχέση παραμένει ανεξίτηλη στην ιστορία της τέχνης και στο έργο του Μπέικον.