14 Μαρτίου 2025

Το μαχητικό υποβρύχιο που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού στόλου

Τελευταία Άρθρα

Πώς να βοηθήσετε έναν φοβισμένο σκύλο μετά από μια τραυματική εμπειρία

Ο κόσμος που ζούμε είναι γεμάτος από τρόμους και πιέσεις που μπορούν εύκολα να επηρεάσουν εμάς, αλλά και τα αγαπημένα μας σκυλάκια. Όπως και εμείς, οι σκύλοι

Δέρμα: Οι απαντήσεις στις πιο «trendy» απορίες ομορφιάς

Ο θαυμασμός για την ομορφιά είναι δεδομένος στη σημερινή κοινωνία μας. Ωστόσο, συχνά αντιμετωπίζουμε προβλήματα και απορίες σχετικά με την περιποίηση του δέρμ

Νέα έρευνα: Οι αδέσμευτοι γονείς επιδίδονται στην αναταραχή των παιδιών τους αντί τα κοινωνικά μέσα

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Pediatrics, οι γονείς-ελικόπτερα ευθύνονται για την αύξηση της παιδικής

Οικονομικές Δυσκολίες για τους Ασθενείς με Διαβήτη: Μια Άγνωστη Πραγματικότητα

Η καθημερινή ζωή των ατόμων με διαβήτη συχνά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, και οι οικονομικές δυσκολίες είναι ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζο

Δωρεάν και Ανώνυμα Τεστ για ΣΜΝ: Μια Προσπάθεια για την Προστασία της Δημόσιας Υγείας

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) διοργανώνει δωρεάν και ανώνυμα τεστ για σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), όπως HIV/AIDS, ηπατίτιδα Β, ηπατ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Οι πρωτοπόροι του υποβρυχίου “Δελφίν”

Το έτος 1912 ήταν μια σημαντική χρονιά για το ελληνικό ναυτικό, καθώς το πρώτο υποβρύχιο της ελληνικής αρχαιοτάτας ιστορίας κατασκευάστηκε. Το “Δελφίν” ως όνομα δόθηκε σε αυτό το μαχητικό υποβρύχιο, το οποίο έγινε γνωστό για την ατολμία του στο να εκτοξεύσει την πρώτη του τορπίλη εναντίον ενός εχθρικού πλοίου. Παρόλο που η επιχείρηση απέτυχε, το “Δελφίν” κατάφερε να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά πλοία της εποχής του
Το μαχητικό υποβρύχιο που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού στόλου
Η ιστορία της κατασκευής του “Δελφίν” ξεκίνησε το 1910, όταν η κυβέρνηση Δραγούμη παρήγγειλε την κατασκευή του στα γαλλικά ναυπηγεία Schneider. Το υποβρύχιο ξεκίνησε να χτίζεται το 1911 και ολοκληρώθηκε το 1912. Στις 21 Αυγούστου 1912, παραδόθηκε στον ναύσταθμο της Τουλόν, όπου ανέλαβε τα πρώτα του καθήκοντα υπό την ηγεσία του πλωτάρχη Στέφανου Παπαρηγόπουλου
Το “Δελφίν” ήταν υποβρύχιο τύπου “Λομπέφ” και είχε μέγεθος 310/450 τόνους. Επίσης, ανέπτυσσε ταχύτητα 8,5/13 κόμβων και εφοδιαζόταν με 4 τορπιλοβόλα των 45 εκατοστών. Με πλήρωμα 18 ανδρών, το “Δελφίν” μετείχε σε εκπαιδευτικές ασκήσεις και περιπολίες μετά την παραλαβή του
Το μεγάλο γεγονός ήρθε στις 9 Δεκεμβρίου 1912, όταν το “Δελφίν” προσπάθησε να τορπιλίσει το τουρκικό πολεμικό πλοίο “Μετζηδιέ”. Παρόλο που η βολή του ήταν αποτυχημένη, το υποβρύχιο έγραψε ιστορία ως το πρώτο υποβρύχιο στην παγκόσμια ιστορία που εκτόξευσε τορπίλη για επίθεση εναντίον εχθρικού πλοίου
Λίγο αργότερα, το έτος 1916, το “Δελφίν” κατασχέθηκε από την γαλλική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια του εθνικού διχασμού. Παρά τις προσπάθειες αποκατάστασης από τους Γάλλους, το υποβρύχιο ήταν άχρηστο και παροπλίστηκε το 1920
Το “Δελφίν” παρότι δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις του, παραμένει ένα εμβληματικό σύμβολο για το ελληνικό ναυτικό και την παγκόσμια ιστορία των υποβρυχίων. Ο ρόλος του στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο και η αποφασιστικότητα του πληρώματός του να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του αξίζουν να θυμόμαστε και να εκτιμούμε.