3 Οκτωβρίου 2025

Το μαχητικό υποβρύχιο που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού στόλου

Τελευταία Άρθρα

Συρρίκνωση του ψηλότερου βουνού της Γαλλίας

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το Mont Blanc, το ψηλότερο βουνό της Γαλλίας, έχει συρρικνωθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Το ύψος της κορυφής του Mont Blanc με

Καφές: 9 trivia για μια αγαπημένη καθημερινή συνήθεια

Είναι γνωστό ότι πολλοί από εμάς δεν μπορούν να λειτουργήσουν πριν πιουν τον πρωινό τους καφέ. Ο καφές δεν είναι απλά μια ανάγκη, αλλά έχει γίνει μια καθημ

Μυκητιάσεις και τραυματισμοί στην άμμο

Στην άμμο της παραλίας δεν απλώς χτίζουμε παλάτια και κάστρα! Περπατάμε, τρέχουμε, κάνουμε γυμναστική, παίζουμε beach-volley και ρακέτες. Περνάμε το μεγαλύ

Μια 11χρονη στο ΕΔΔΑ για την κλιματική αλλαγή- Γιατί είναι ιστορική η προσφυγή

Η 11χρονη Mariana Agostinho κάθισε σήμερα στα έδρανα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), μαζί με τα δύο αδέλφια και τα τρία ξαδέλφι

Ο Frankie άνοιξε το πρώτο τατουατζίδικο της Ικαρίας

Ο Frankie, 28 χρονών, με καταγωγή από την Ικαρία, αποφάσισε πρόσφατα να επιστρέψει στο νησί του και να ανοίξει το πρώτο στούντιο τατουάζ. Μεγάλωσε στο Πίτσ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Οι πρωτοπόροι του υποβρυχίου “Δελφίν”

Το έτος 1912 ήταν μια σημαντική χρονιά για το ελληνικό ναυτικό, καθώς το πρώτο υποβρύχιο της ελληνικής αρχαιοτάτας ιστορίας κατασκευάστηκε. Το “Δελφίν” ως όνομα δόθηκε σε αυτό το μαχητικό υποβρύχιο, το οποίο έγινε γνωστό για την ατολμία του στο να εκτοξεύσει την πρώτη του τορπίλη εναντίον ενός εχθρικού πλοίου. Παρόλο που η επιχείρηση απέτυχε, το “Δελφίν” κατάφερε να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά πλοία της εποχής του
Το μαχητικό υποβρύχιο που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού στόλου
Η ιστορία της κατασκευής του “Δελφίν” ξεκίνησε το 1910, όταν η κυβέρνηση Δραγούμη παρήγγειλε την κατασκευή του στα γαλλικά ναυπηγεία Schneider. Το υποβρύχιο ξεκίνησε να χτίζεται το 1911 και ολοκληρώθηκε το 1912. Στις 21 Αυγούστου 1912, παραδόθηκε στον ναύσταθμο της Τουλόν, όπου ανέλαβε τα πρώτα του καθήκοντα υπό την ηγεσία του πλωτάρχη Στέφανου Παπαρηγόπουλου
Το “Δελφίν” ήταν υποβρύχιο τύπου “Λομπέφ” και είχε μέγεθος 310/450 τόνους. Επίσης, ανέπτυσσε ταχύτητα 8,5/13 κόμβων και εφοδιαζόταν με 4 τορπιλοβόλα των 45 εκατοστών. Με πλήρωμα 18 ανδρών, το “Δελφίν” μετείχε σε εκπαιδευτικές ασκήσεις και περιπολίες μετά την παραλαβή του
Το μεγάλο γεγονός ήρθε στις 9 Δεκεμβρίου 1912, όταν το “Δελφίν” προσπάθησε να τορπιλίσει το τουρκικό πολεμικό πλοίο “Μετζηδιέ”. Παρόλο που η βολή του ήταν αποτυχημένη, το υποβρύχιο έγραψε ιστορία ως το πρώτο υποβρύχιο στην παγκόσμια ιστορία που εκτόξευσε τορπίλη για επίθεση εναντίον εχθρικού πλοίου
Λίγο αργότερα, το έτος 1916, το “Δελφίν” κατασχέθηκε από την γαλλική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια του εθνικού διχασμού. Παρά τις προσπάθειες αποκατάστασης από τους Γάλλους, το υποβρύχιο ήταν άχρηστο και παροπλίστηκε το 1920
Το “Δελφίν” παρότι δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις του, παραμένει ένα εμβληματικό σύμβολο για το ελληνικό ναυτικό και την παγκόσμια ιστορία των υποβρυχίων. Ο ρόλος του στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο και η αποφασιστικότητα του πληρώματός του να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του αξίζουν να θυμόμαστε και να εκτιμούμε.