Η ByteDance, η κινεζική μητρική εταιρεία του TikTok, ανακοίνωσε ότι δεν σκοπεύει να πωλήσει τη δημοφιλή εφαρμογή παρά τη νέα νομοθεσία που επιβάλλει τη λήξη των δεσμών με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρά τα τελεσίγραφα που λάμβανε από την Εθνική ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η ByteDance επιλέγει να διεξάγει έναν νέο νομικό αγώνα σε αντίδραση στην απόφαση να απαγορευτεί η πλατφόρμα στην χώρα.
Το TikTok έχει επίσης καταφέρει να αναδειχθεί σε μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αριθμώντας πάνω από 170 εκατομμύρια χρήστες μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι αξίες της εφαρμογής είναι δύσκολο να υπολογιστούν, καθώς η πιθανή πώληση θα αντιμετωπιστεί με αντιδράσεις από τις αρχές και την κινεζική κυβέρνηση. Μετά την τροποποίηση του καταλόγου τεχνολογιών που υπόκεινται σε περιορισμούς ή απαγόρευσης εξαγωγής από το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου, αμερικανικές εταιρείες όπως η Meta, η μητρική εταιρεία του Instagram, και ο αμερικανικός κολοσσός του διαδικτύου Google πιθανότατα δεν θα μπορέσουν να αγοράσουν την εφαρμογή λόγω περιορισμών στον ανταγωνισμό.
Οι ανακοινώσεις αναφέρουν επίσης ότι το TikTok διατηρεί τη δέσμευσή του σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του και καταγγέλλει τη νομοθεσία ως περιορισμό της ελευθερίας έκφρασης. Η πλατφόρμα έχει πολλές φορές αντιμετωπίσει κατηγορίες για παραβίαση της ιδιωτικότητας και συνεργασία με τις κινεζικές αρχές για κατασκοπεία και προπαγάνδα.
Η ByteDance αποφασίζει να αντιμετωπίσει τη νομοθεσία μέσα από τα δικαστήρια, καθώς ο επικεφαλής του TikTok, Σου Ζι Τσιού, τονίζει την αποφασιστικότητά τους να προστατεύσουν την πλατφόρμα και τον χρήστη της. Οι μελλοντικές εξελίξεις αναμένεται να φανεί πώς θα επηρεάσουν το μέλλον του TikTok και των χρηστών του, όμως η απόφαση της ByteDance να μην πουλήσει την εφαρμογή αποτελεί ένα νέο επίπεδο στη μάχη που διεξάγεται μεταξύ της εταιρείας και των αμερικανικών αρχών.