Πρωτοβουλία για την υιοθέτηση προγράμματος που αποσκοπεί στη διανομή δωρεάν προϊόντων περιόδου σε μαθήτριες 200 σχολείων παρουσίασε η αναπληρωτή υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, κατά τη διάρκεια του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου. Η παρούσα πρωτοβουλία συνιστά μία αξιόλογη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής δυσπραγίας στην αγορά προϊόντων περιόδου, οι οποίες οδηγούν σε απουσίες μαθητριών, κοινωνικές ανισότητες και απώλεια υγείας.
Στη χώρα μας, περίπου 10.000 κορίτσια απουσιάζουν από το σχολείο κάθε μήνα λόγω της αδυναμίας να ανταπεξέλθουν στο κόστος των προϊόντων περιόδου. Επίσης, το υψηλό κόστος των αγορών ειδών πρώτης ανάγκης οδηγεί το 20% των μητέρων σε οικονομική δυσπραγία, ενώ το 18% αποφεύγει αγορές ειδών περιόδου για να αντιμετωπίσει τις δαπάνες. Με το πρόγραμμα αυτό, η κυβέρνηση αποσκοπεί στην προαγωγή της υγείας των νεαρών κοριτσιών και της καταπολέμησης των κοινωνικών ανισοτήτων στον τομέα της υγείας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα διεξαχθούν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους, προσφέροντας ουσιαστική υποστήριξη και ενημέρωση. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια ευαισθητοποίησης σε 250 σχολεία, με στόχο την ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών. Κάθε σχολείο θα εξοπλιστεί με το ειδικό “kit περιόδου” και οι εκπαιδευτικοί θα λάβουν την απαραίτητη κατάρτιση προκειμένου να ανταποκριθούν σε πιθανές ανάγκες των μαθητριών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, οι νεαρές κοπέλες θα μπορούν να αντιμετωπίζουν την περίοδο τους ως ένα φυσιολογικό και φυσικό φαινόμενο, χωρίς να νιώθουν ντροπή ή αναστάτωση.
Η εκπαίδευση και η ενδυνάμωση των γονέων θα συμβάλουν στη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ τους και των κοριτσιών τους σε θέματα υγείας και ανάπτυξης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης δράσεις κοινωνικής ενδυνάμωσης από κορίτσια προς κορίτσια μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων ευρύτερων δράσεων ευαισθητοποίησης.
Το πρόγραμμα αυτό θα υλοποιηθεί σε 200 σχολεία της Δυτικής Αττικής και της Δυτικής Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια 2 σχολικών ετών και θα περιλαμβάνει τη διανομή περίπου 14.000.000 προϊόντων περιόδου. Η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται τριμηνιαία για δύο έτη. Η επιτυχία του προγράμματος αυτού θα αξιολογηθεί ως προς τη δυνατότητα επέκτασής του σε ευρύτερο επίπεδο.