Η έλλειψη οδηγών αποτελεί πραγματική απειλή για την κινητικότητα και τις αλυσίδες εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία. Μια συνάντηση μεταξύ της IRU και της Fédération Luxembourgeoise des Exploitants d’Autobus et d’Autocars (FLEAA) με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Nicolas Schmit διεξήχθη για να συζητηθούν τρέχοντα κοινωνικά ζητήματα και μελλοντικές εξελίξεις που αφορούν τις οδικές μεταφορές της ΕΕ.
Χωρίς δράση για τη δημιουργία ελκυστικότερων συνθηκών εργασίας για τους οδηγούς, η Ευρώπη αναμένεται να αντιμετωπίσει έλλειμμα άνω των δύο εκατομμυρίων οδηγών έως το 2026, με σοβαρές επιπτώσεις στις μετακινήσεις εμπορευμάτων και τις μεταφορές επιβατών. Η IRU επικροτεί την αναγνώριση από τον Επίτροπο Schmit της σημασίας των επαγγελματιών οδηγών και του ρόλου που διαδραμάτισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η IRU χαιρετίζει επίσης τη δέσμευση του Επιτρόπου Schmit να συνεργαστεί για τη μείωση της έλλειψης οδηγών. Με γνώμονα την αυξανόμενη έλλειψη, οι τοπικές οδηγικές ομάδες σε όλη την ΕΕ δεν θα είναι αρκετές για να καλύψουν το κενό. Συζητήθηκε επίσης η προσέλκυση ειδικευμένων οδηγών από τρίτες χώρες, καθώς και μέτρα για τη διευκόλυνση της είσοδος νέων στον επαγγελματικό τομέα μέσω της ενίσχυσης της εκπαίδευσης.
Είναι απαραίτητος ο εξορθολογισμός και ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης των οδηγών για να διασφαλιστεί ότι είναι επαρκώς εκπαιδευμένοι και ενημερωμένοι σχετικά με τις τεχνολογικές εξελίξεις και την οικολογική οδήγηση. Ο κοινωνικός διάλογος αναδεικνύεται ως κεντρικός παράγοντας για την εξέλιξη της εργασίας των οδηγών και την προώθηση της κοινωνικής συνοχής στη βιομηχανία των οδικών μεταφορών.
Οι προσπάθειες για να γίνει το επάγγελμα του οδηγού πιο προσιτό και ελκυστικό πρέπει να ενταθούν, προκειμένου να αποφευχθεί η πιθανή κρίση στην κινητικότητα και τις αλυσίδες εφοδιασμού της ΕΕ λόγω έλλειψης οδηγών.