5 Δεκεμβρίου 2025

Ψεύτικες Ελπίδες: Ένα Σκοτεινό Ταξίδι στην Παράνοια της Καθημερινότητας

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η αναγγελία θανάτου του Λοράν Καντέ, ο οποίος πρόσφατα γίνε 63 χρονών, με έκανε να θυμηθώ την τρομακτική ταινία του “Ελεύθερος Ωραρίου” (L’ Emploi du Temps στα γαλλικά, Time Out στα αγγλικά), η οποία αποτελεί άνευ αμφιβολία την πιο τρομακτική ταινία που έχω δει ποτέ. Αυτή η ταινία δεν είναι τρόμου, αν και ο Καντέ εμπνεύστηκε από έναν από τους πιο αποτρόπαιους εγκληματικούς χαρακτήρες, τον Ζαν-Κλοντ Ρομάν, ο οποίος το 1993 σκότωσε τη σύζυγό του, τα παιδιά του, τους γονείς του και πυρπόλησε το σπίτι του. Το ενδιαφέρον της ταινίας βρίσκεται όχι στα εγκλήματα και τις αυτοκτονίες, αλλά στην καταπιεστική αίσθηση της παράνοιας που δημιουργείται από την αυταπάτη και την εξαπάτηση.

Στην ταινία, ο κεντρικός χαρακτήρας, ο Βενσάν, είναι ένας άνδρας που αισθάνεται αποξενωμένος από τον κόσμο του. Ζει μια εικονική ζωή, προσποιούμενος ότι είναι απασχολημένος και επιτυχημένος, ενώ στην πραγματικότητα είναι άνεργος. Καθημερινά, ο Βενσάν περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του κάνοντας βόλτες με το αυτοκίνητό του, κρυφοκοιμώμενος ενώ η οικογένειά του νομίζει ότι βρίσκεται σε επαγγελματικά ταξίδια. Με τον αυξανόμενο αριθμό των ψεμάτων του, η ζωή του φαίνεται να παίρνει μια απρόβλεπτη τροπή, καθώς ανακαλύπτουμε ότι η αυταπάτη και η εξαπάτηση μπορούν να έχουν απελευθερωτική δύναμη, τουλάχιστον για κάποιο διάστημα.

Η ταινία αποτελεί μια ατμοσφαιρική δραματική σάτιρα και μας συνειδητοποιεί τον εφιάλτη της ψευδαισθήσεως που υπάρχει μέσα από την εταιρική εργασία. Ο Βενσάν λατρεύει το να οδηγεί προς το γραφείο και τώρα που δεν έχει δουλειά, περιφέρεται με το αυτοκίνητό του προκειμένου να ικανοποιήσει αυτήν την επιθυμία. Ο τίτλος της ταινίας, “Ελεύθερος Ωραρίου”, καθίσταται ακόμα πιο απειλητικός σε μια εποχή όπου η απασχόληση βασίζεται σε ανασφάλεια και η επαγγελματική πορεία είναι αβέβαιη. Όπως παρατηρεί και ο Βενσάν, ο κόσμος γεμίζει “στιγμές απουσίας και άγνωστα πρόσωπα”.

Αυτή η ταινία είναι μια σκοτεινή εξερεύνηση της παθολογίας της καθημερινής ζωής και του πώς οι ψευδαισθήσεις μπορούν να μας εξαπατήσουν και να μας πνίξουν. Ενώ οι περισσότεροι από εμάς αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε τη φήμη και την εικόνα μας, η ταινία μας υπενθυμίζει την ανάγκη να αναγνωρίζουμε την πραγματικότητα και να ζούμε με αυθεντικότητα. Μην επιτρέπετε να σας ελέγχουν οι ψευδαισθήσεις σας και οι παρανοήσεις σας, γιατί μόνο έτσι μπορείτε να ζήσετε μια πραγματικά ελεύθερη ζωή.