Έχουν αυξηθεί οι κριτικές φωνές που συμφωνούν με τον Ράιαν Γκόσλινγκ πως η πατριαρχία πήρε εκδίκηση στην Barbie. Όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ του 2024, ήταν προφανές πως η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα του 2023, η “Barbie” της Γκρέτα Γκέργουιγκ, ήταν αποκλεισμένη από πολλές σημαντικές κατηγορίες. Η σκηνοθέτις δεν αξιώθηκε να υποψηφιοποιηθεί για Καλύτερη Σκηνοθεσία, ενώ η πρωταγωνίστρια Μάργκο Ρόμπι δεν συμπεριλήφθηκε στην κατηγορία Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας. Αυτές οι αποφάσεις έχουν δημιουργήσει συζητήσεις για τον ρόλο της πατριαρχίας στη βιομηχανία του Κινηματογράφου
Παρά την αναγνώριση της ταινίας ως Υποψήφιας για Καλύτερη Ταινία και Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο, η απόφαση της Ακαδημίας να κατατάξει την ταινία ως διασκευασμένο σενάριο δημιούργησε αντιδράσεις. Κάποιοι θεωρούν ότι αυτή η απόφαση αποδυναμώνει το μήνυμα της ταινίας και θέτει υπό αμφισβήτηση την προσπάθεια γυναικών δημιουργών να ανατρέψουν τα στερεότυπα των φύλων
Οι αντιδράσεις αυτές δεν προκάλεσαν μόνο θύελλα αντιδράσεων από το κοινό, αλλά και εσωτερικές συζητήσεις μεταξύ των ίδιων των φεμινιστριών. Ορισμένοι κριτικοί θεωρούν ότι η ταινία ήταν επιφανειακή και δεν ξέφυγε από τα κλασικά πρότυπα της κούκλας Barbie. Παρόλο που είχε τις καλές προθέσεις, δεν κατάφερε να προσφέρει μια πιο βαθιά ανάλυση του ζητήματος
Σε κάθε περίπτωση, η ταινία “Barbie” έχει προκαλέσει εκτενείς συζητήσεις και αντιδράσεις. Ανεξάρτητα από τις απόψεις, προς τα πού κινείται ο κινηματογράφος σε σχέση με την πατριαρχία είναι ένα ζήτημα που πρέπει να συνεχίσουμε να συζητάμε.