4 Οκτωβρίου 2025

10 χρόνια In-Edit Greece: Η Θεσσαλονίκη ξαναγίνεται το “Λιμάνι της Μουσικής”

Τελευταία Άρθρα

Απαράδεκτα πράγματα που κάνουν οι μάστορες όταν δεν υπάρχει άντρας στο σπίτι

Πριν δύο μήνες χρειάστηκα έναν υδραυλικό για να επιδιορθώσει μια διαρροή στη βρύση της κουζίνας μου. Είμαι μονογονεϊκή μητέρα, αλλά έχω μάθει να κάνω πολλά

Μεγάλα πρόστιμα για την αναύπαση των οδηγών

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν νέα πρόστιμα για τους επαγγελματίες οδηγούς σχετικά με ταχογράφους και την ανάπαυση των οδηγών, προσφέροντας ένα επιπλέον εργαλείο π

Ο προγραμματισμένος τοκετός και η προεκλαμψία

Ακολουθεί ένα άρθρο για τον προγραμματισμένο τοκετό και την προεκλαμψία. Οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ότι ο προγραμματισμένος τοκετός μπορεί να

Ο συγκινητικός αποχωρισμός από την μικρή Άντα πριν την υιοθεσία

Έχοντας ξεκινήσει την διαδικασία υιοθεσίας ενός μικρού κοριτσιού από την Ουγκάντα, η γνωστή σχεδιάστρια μόδας, Χριστίνα Κοντοβά, βρίσκεται στην Ουγκάντα εδ

Όταν ο πατέρας είναι απών: Πώς μπορεί να το διαχειριστεί μια μητέρα

Στην οικογένεια, ο πατέρας και η μητέρα έχουν διαφορετικούς ρόλους. Παρόλο που αυτοί οι ρόλοι μπορεί να διαφέρουν ανάμεσα στις οικογένειες, οι γονείς μοιρά

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Μια δεκαετία πριν, το 2014, ο πρώτος κύκλος του παγκοσμίου φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ In-Edit πραγματοποιήθηκε στον κινηματογράφο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης. Το In-Edit, που ξεκίνησε στη Βαρκελώνη το 2006, είχε ως στόχο να αναδείξει ένα είδος κινηματογράφου που το ευρύ κοινό αγνοούσε: το μουσικό ντοκιμαντέρ. Μετά από δεκάδες πόλεις του κόσμου που ταξίδεψε, ήρθε στην Ελλάδα για να παρουσιάσει στη Θεσσαλονίκη μερικά από τα σημαντικότερα μουσικά κεφάλαια και να εντάξει την πόλη στο παγκόσμιο δίκτυο του In-Edit. Μόλις λίγες μέρες πριν, το φεστιβάλ ολοκλήρωσε την παρουσίασή του στο Άμστερνταμ και σύντομα θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και το Σάο Πάολο. Όσο η μουσική υπάρχει, το ταξίδι θα συνεχίζεται.

Το In-Edit Greece φέτος ξεκινά με το φιλμ “The Stones and Brian Jones”, που αποκαλύπτει την αληθινή ιστορία πίσω από τη δημιουργία των Rolling Stones και τη ζωή του πρώτου κιθαρίστα τους, Brian Jones. Ένα άλλο μουσικό ντοκιμαντέρ, το “Mutiny In Heaven The Birthday Party”, ακολουθεί την πορεία των Birthday Party, μιας από τις πιο ατίθασες και επιδραστικές μπάντες της δεκαετίας του 1980, με πρωταγωνιστή τον σκοτεινό Nick Cave. Ο Pete Doherty και η μπάντα Libertines παρουσιάζονται στο φιλμ “Stranger In My Own Skin”, που αποκαλύπτει τον αγώνα του Doherty με την εξάρτηση αλλά και τη δημιουργικότητά του. Οι Simple Minds παρουσιάζουν το ντοκιμαντέρ “Simple Minds: Everything is Possible”, ενώ η Joan Baez μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο με το φιλμ “I Am A Noise”, που ακολουθεί την τελευταία περιοδεία της και παρουσιάζει μοναδικά προσωπικά αρχεία της.

Ακόμη, ο DJ Fatboy Slim παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ “Right Here, Right Now”, που αφηγείται την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής των τελευταίων δεκαετιών. Η ταινία “Immediate Family” ακολουθεί τα βήματα των επιδραστικότερων σεσιονίστων της δεκαετίας του ’60, γνωστών ως The Wrecking Crew, ενώ το “Max Roach: The Drum Also Waltzes” είναι μια συναρπαστική ιστορία για τον ντράμερ και ακτιβιστή Max Roach.

Ενώ ο κόσμος βρίσκεται σε εμπόλεμες ζώνες και πολέμους, το φεστιβάλ δεν κλείνει τα μάτια και τα αυτιά του. Το “Yallah! Underground” καταγράφει τη ζωή και τους φόβους επιδραστικών underground καλλιτεχνών στη Παλαιστίνη, το Λίβανο και άλλες αραβικές χώρες, ενώ το “Scream of My Blood” ακολουθεί το ταξίδι του frontman των Gypsy punk Gogol Bordello, Eugene Hütz, ως κραυγή για την πολιτιστική ταυτότητα της Ουκρανίας.

Επίσης, προβλήθηκαν ελληνικά μουσικά ντοκιμαντέρ, όπως τα “Ντεσιμπέλ του Λευκού Πύργου”, “Vavel the Band /Βαβέλ εκ Θεσσαλονίκης” και “Return of the Creeps”. Τα ντοκιμαντέρ “Mary, Marianna, Maria” και “Γιάννης Σπανός: Πίσω απ’ τη μαρκίζα” μας παρουσιάζουν τις ζωές και το έργο της Μαρία Κάλλας και του Γιάννη Σπανού, αντίστοιχα.

Στα πλαίσια του In-Edit, παρουσιάστηκε επίσης το In-Edit Youthful Visions, που είναι μια ειδική κατηγορία για νέους καλλιτέχνες και κινηματογραφιστές. Φοιτητές της σχολής κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με φοιτητές από το τμήμα των μουσικών σπουδών παρουσίασαν μουσικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με έμπνευση από την ίδια την πόλη και τη μουσική της.

Εκτός από τις προβολές, το φεστιβάλ περιλάμβανε επίσης workshops, parties, παρουσιάσεις δίσκων, DJ sets και live εμφανίσεις. Το Bonus Track, μια ζωντανή εμφάνιση live στη σκηνή μετά τη λήξη της προβολής, ήταν ένα από τα αγαπημένα στοιχεία του κοινού του φεστιβάλ.

Το In-Edit είναι περισσότερο από ένα φεστιβάλ, είναι το παρασκήνιο του μουσικού κόσμου. Συλλαμβάνει τις στιγμές δόξας αλλά και τις αποτυχίες, τις εντάσεις και τις συγκινήσεις που μόνο η μουσική μπορεί να προκαλέσει. Καταγράφει τον παγκόσμιο χαρακτήρα της μουσικής αλλά και την ποικιλία των αποχρώσεων της ανάλογα με τη χώρα, την πόλη ή τη γλώσσα.

Το φετινό In-Edit Greece ξεκίνησε δυναμικά με ένα In-Edit Countdown, που περιελάμβανε 10 ταινίες σε 10 ημέρες για τα 10 χρόνια του φεστιβάλ. Επίσης, πραγματοποιήθηκε η έκθεση “IN-EDIT CARTOONIZED” με τα κινούμενα σχέδια του καλλιτέχνη Σταύρου Κιουτσιούκη.

Το In-Edit Greece συνεχίζει να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους λάτρεις του μουσικού ντοκιμαντέρ, με προβολές, εκθέσεις, συναυλίες και πολλά άλλα. Ανυπομονούμε να δούμε τι μαγικά θα φέρει το επόμενο δεκαήμερο στον κινηματογράφο της Θεσσαλονίκης.