3 Οκτωβρίου 2025

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να μιλήσει για το σχολείο”

Τελευταία Άρθρα

Τα πολυσύχναστα γήπεδα της Αλεπότρυπας με την πανοραμική θέα της Αθήνας

Στην πιο πυκνοκατοικημένη γειτονιά της Αθήνας, την Κυψέλη, βρίσκεται ο λόφος Ελικώνα, γνωστός και ως Αλεπότρυπα. Στα σύνορα της Γκράβας με την Άνω Κυψέλη,

Το πιο θερμό Σεπτέμβριο που έχει καταγραφεί ποτέ

Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο Copernicus, ο προηγούμενος μήνας Σεπτέμβριος κατέγραψε ένα νέο θερμοκρασιακό ρεκόρ. Με μέση θερμοκρασία 16,38°C, ξεπέ

Γιατί δεν στεριώνει με τίποτα η μικροκινητικότητα στην Αθήνα;

Βρισκόμασταν στα μέσα του Οκτωβρίου του 2022 όταν η γνωστή υπηρεσία μετακίνησης Beat αλλάξε την επωνυμία της σε Free Now. Μαζί με την αλλαγή της ονομασίας

Αυτοκίνητο: Μειώθηκαν οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση νερού στην ΕΕ

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν καταγραφεί σημαντικές μειώσεις τόσο στην κατανάλωση νερού όσο και στις συνολικές εκπομπές CO2 ανά επιβατικό αυτοκίνητο από το 2

Το μουστακαλίδικο τσολιαδάκι με την ηπειρώτικη ντοπιολαλιά

Ο μεγαλύτερος πλούτος μίας χώρας είναι η ποικιλομορφία της. Σε αυτήν την πολυμορφία περιλαμβάνονται και οι ντοπιολαλιές, εκφράσεις που αντικατοπτρίζουν τη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Παιδί: Γιατί δεν μοιράζεται τις εμπειρίες του από το σχολείο;

Όταν παραλαμβάνετε το παιδί σας από το σχολείο, πολλές φορές θέλετε να μάθετε τι έκανε όλη μέρα, αλλά συνήθως απαντά μονολεκτικά ή απλά σιωπά. Υπάρχουν τρόποι να το βοηθήσουμε να αναπτύξει την ανάγκη του να μοιραστεί τις εμπειρίες του με εμάς. Το σχολείο είναι μια σημαντική περιβάλλον για αυτά τα παιδιά, όπου αναπτύσσουν την αυτονομία τους και δημιουργούν σχέσεις με τους συμμαθητές τους. Έτσι είναι φυσικό να θέλουν να κρατήσουν ό,τι συμβαίνει εκεί μόνο για τους εαυτούς τους.

Όμως, πότε πρέπει να ανησυχήσουμε όταν το παιδί μας δεν μιλάει για το σχολείο; Είναι σημαντικό να προσέχουμε την γενική διάθεση και συμπεριφορά του παιδιού για να βεβαιωθούμε ότι δεν έχει προβλήματα που δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει. Εάν το παιδί μας είναι συνήθως εξωστρεφές και ξαφνικά σταματάει να μιλάει για το σχολείο, τότε πρέπει να ερευνήσουμε τον λόγο. Αν όμως είναι συνήθεια του να έχει μικρή επικοινωνία για το σχολείο, τότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Καλό είναι να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί έχει δικούς του ρυθμούς και δεν χρειάζεται να μας διηγηθεί τα πάντα. Επίσης, είναι σημαντικό να το προσεγγίζουμε με τον σωστό τρόπο, καθώς ο μηχανικός τρόπος ρωτήσεων ενδέχεται να το κλείσει ακόμα περισσότερο.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ενθαρρύνουμε το παιδί μας να μιλήσει για το σχολείο; Αντί για την γενική ερώτηση “Πως ήταν το σχολείο σήμερα;”, μπορούμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις που θα προκαλέσουν πλούσια συζήτηση. Για παράδειγμα:
– Ποιο ήταν το πιο διασκεδαστικό πράγμα που συνέβη σήμερα στο σχολείο;
– Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της ημέρας σου;
– Ποιο ήταν το πιο βαρετό πράγμα που έκανες;
– Ένιωσες άσχημα κάποια στιγμή σήμερα;
– Αν ήσουν ο δάσκαλος, τι θα ήθελες να κάνεις στην τάξη;
– Ποια ήταν η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή της ημέρας σου;

Όταν τα παιδιά αποκτούν την εμπιστοσύνη τους και αισθάνονται ασφαλή, τότε θα είναι πιο πρόθυμα να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους από το σχολείο. Θυμηθείτε ότι το σημαντικότερο είναι να το αισθάνονται ασφαλή και να μην το πιέζουμε να μοιραστεί κάτι που δεν θέλει ακόμα να μοιραστεί.