5 Δεκεμβρίου 2025

Ο Άνθρωπος με το Παράδοξο: Η Μοναδική Ιστορία του Τζορτζ Χάρισον

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Στο νέο βιβλίο του, ο Philip Norman, γνωστός για τις εξαιρετικές βιογραφίες των Πολ ΜακΚάρτνεϊ και Τζον Λένον, εκθέτει το «παράδοξο» του Τζορτζ Χάρισον. Αυτό το παράδοξο περιλαμβάνει έναν άνθρωπο που παρόλο που ήταν παγκοσμίως γνωστός και επιτυχημένος, αισθανόταν υποτιμημένος και αγωνιζόταν για αναγνώριση. Στο βιβλίο του με τον χαρακτηριστικό τίτλο “Τζορτζ Χάρισον: Ο Απρόθυμος Μπιτλ”, ο Νόρμαν εξερευνά τη συναρπαστική ζωή του Χάρισον, ως συνθέτη κλασικών τραγουδιών και ως προσωπικότητα, τόσο κατά τη διάρκεια της εποχής των Beatles όσο και μετά τη διάλυση του γνωστού συγκροτήματος
Ο Άνθρωπος με το Παράδοξο: Η Μοναδική Ιστορία του Τζορτζ Χάρισον
Ο Τζορτζ Χάρισον έζησε πολλές ζωές. Ήταν ένας από τα μεγαλύτερα ονόματα της ροκ μουσικής. Ήταν ένας αφοσιωμένος ακόλουθος του Ινδουισμού. Ήταν ένας ενθουσιώδης παραγωγός ταινιών που έφτασε στα όρια της οικονομικής καταστροφής. Επίσης, είχε την πάθος του για τις γυναίκες, καθώς είχε ένα σκάνδαλο με τη σύζυγο ενός πρώην μέλους των Beatles και μάλιστα είχε αναμετρηθεί κιθαριστικά με έναν εκ των μεγαλύτερων ονομάτων της εποχής, τον Έρικ Κλάπτον, για την αγάπη της Πάτι Μπόιντ, πρώην συντρόφου του Χάρισον που τελικά έγινε η σύζυγός του
Ο Τζορτζ ήταν ένας άνθρωπος γεμάτος αντιθέσεις. Ως χίπης, αντιτάχθηκε στον υλικό κόσμο. Και όμως, ήταν ο πρώτος ποπ σταρ που έγραψε ένα τραγούδι που διαμαρτυρόταν για τη φορολογία. Ο Νόρμαν παραθέτει απολογία για ορισμένες από τις προκλητικές και ακατάλληλες χαρακτηριστικές που χρησιμοποίησε για τον Τζορτζ Χάρισον στη νεκρολογία που έγραψε στην εφημερίδα The Times μετά τον θάνατό του το 2001. Σήμερα, αναγνωρίζει ότι ήταν κατακριτέος γιατί η στιγμή δεν ήταν η κατάλληλη. Τότε, ο Τζορτζ Χάρισον ήταν μια ζωντανή αντίφαση. Αυτός που αντιτάχθηκε στον υλικό κόσμο ήταν και αυτός που έγινε ο πρώτος ποπ σταρ που έλαβε θέση κατά της φορολογίας.

Ο Χάρισον ήταν ικανός να πραγματοποιήσει μεγαλειώδη και γενναιόδωρα πράγματα, όπως το “Concert for Bangladesh”, ένα από τα πρώτα μεγάλα ροκ γεγονότα με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Αλλά ταυτόχρονα, παραβίασε τον αρχικό νόμο των Beatles να μην εμπλέκεσαι με τη γυναίκα ενός άλλου μέλους του συγκροτήματος, όπως έκανε με την πρώτη σύζυγό του Ρίνγκο. Επίσης, ξόδεψε πολλά χρόνια και πολλά εκατομμύρια στερλίνες για την ανακαίνιση του Friar Park, μιας βικτωριανής έπαυλης στο Henley-on-Thames της Αγγλίας. Και όμως, μετά από ένα λεπτό, το υποθέτευσε για να χρηματοδοτήσει την ταινία των Monty Python “Life of Brian”. Ήταν ο μόνος άνθρωπος που έχω ακούσει ποτέ –και μάλιστα, μου το είπε η πρώτη του σύζυγος, Πάτι Μπόιντ– να γίνεται πιο μονοψήφιος και δυσάρεστος αφού άρχισε την έντονη διδασκαλία..
Η πρόσφατη κυκλοφορία του κομματιού “Now and Then” ως το υποτιθέμενο “τελευταίο τραγούδι” των Beatles δεν θα είχε την έγκριση του Τζορτζ Χάρισον, σύμφωνα με τον βιογράφο του. Ο Χάρισον απέρριπτε αυτό το κομμάτι επί δεκαετίες, καθώς υλικό από αυτήν την κασέτα που είχε δώσει η Γιόκο Όνο στον ΜακΚάρτνεϊ είχε περιληφθεί στη συλλογή Anthology της μπάντας. Ο Χάρισον εμμένει ότι δεν ήταν αρκετά καλό. Τώρα όμως κυκλοφόρησε τελικά. Κάτι που φαίνεται ειρωνικό είναι ότι ο μόνος ήχος που αναπαράγει αμυδρά την αύρα των Beatles σε αυτήν τη σύνθεση, είναι η κιθάρα του Τζορτζ
Με βάση πληροφορίες από την εφημερίδα The New York Times