10 Μαΐου 2025

Πώς μπορεί ένα παιδί να μάθει από τα λάθη του και ποιος είναι ο ρόλος των γονιών σε αυτό

Τελευταία Άρθρα

Η συμπόνοια: Η θαυματουργή ικανότητα του γιατρού για θεραπεία

*Γράφει ο Δρ Βασίλης Κιοσσές, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής, Διδάκτωρ Ιατρικής Η σχέση που αναπτύσσει ένας γιατρός με τον ασθενή του αποτελεί το βασικότερο θεραπ

Η νέα τουρκική ηλεκτρική λιμουζίνα: Μια επιλογή πολυτέλειας

Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε απόγειο παραγωγικότητας, όπως φαίνεται από την αποκάλυψη του δεύτερου μοντέλου της, της Togg, στην έκθεση τεχνολ

Θεραπευτική Άσκηση για Παιδιά με Αναπηρίες: Ενέργεια για Αλλαγή”

Το πρόγραμμα "Θεραπευτική Άσκηση για Παιδιά με Αναπηρίες" που ανήκει στο Τμήμα Αθλητικής Αριστείας της Α' Ορθοπαιδικής Κλινικής του ΕΚΠΑ σε συνεργασία με το

Η καλύτερη αποσκευή για αεροπλάνο: Ποια είναι η ιδανική επένδυση;

Το ταξίδι με αεροπλάνο στις ευρωπαϊκές πόλεις έχει γίνει πολύ πιο εύκολο και προσβάσιμο σε σχέση με το παρελθόν. Οι υπέροχοι προορισμοί, η ιστορία και η ομορ

Καρκίνος μαστού: Νέα μελέτη αποκαλύπτει τη σημασία του ιού HPV στην εξέλιξη της νόσου”

Ο καρκίνος του μαστού αποτελεί μία από τις πιο συχνές και θανατηφόρες μορφές καρκίνου στις γυναίκες παγκοσμίως. Παρόλο που γνωρίζουμε ότι ο ιός των ανθρώπινων

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το “παιχνίδι” που βοηθά τα παιδιά να αποδεχτούν τα λάθη τους και να μάθουν από αυτά

Η κόρη μου είναι ενθουσιασμένη όταν ζωγραφίζει. Με προσοχή χρησιμοποιεί τα διάφορα χρώματα και εργαλεία που έχει στη διάθεσή της, όπως μαρκαδόρους, τέμπερες και λαδομπογιές. Όμως, αν κάνει ένα λάθος, αρνείται να το δεχτεί. Το τελικό αποτέλεσμα πολλές φορές δεν της αρέσει και αντιδρά, σκίζοντας το χαρτί ή τσαλακώνοντάς το και κλαίγοντας. Δεν με άκουγε όταν προσπαθούσα να της εξηγήσω ότι τα λάθη μας βοηθούν να μάθουμε και να βελτιωθούμε.

Έτσι, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω ένα παιχνίδι για να της δείξω τη σημασία των λαθών μας και πώς μας βοηθούν να εξελιχθούμε. Πήρα το χαρτί με τη ζωγραφιά που είχε ήδη απορρίψει και της είπα: “Ας υποθέσουμε ότι αυτό το τσαλακωμένο χαρτί είναι το μυαλό σου”. Μετά, έδειξα ένα καθαρό χαρτί και ρώτησα: “Τι βλέπεις σε αυτό το χαρτί;”. Απάντησε: “Τίποτα”. Τότε, της ζήτησα να το τσαλακώσει, ακριβώς όπως όταν εκνευρίζεται με ένα λάθος που έχει κάνει. Ανοίξαμε μαζί το χαρτί και της είπα: “Τι βλέπεις τώρα;”.

“Πολλές γραμμές”, απάντησε. Της εξήγησα ότι αυτές οι γραμμές είναι νέες συνδέσεις στο μυαλό της που δημιουργήθηκαν μετά από ένα λάθος. Αυτές οι γραμμές κάνουν το μυαλό της πιο δυνατό και μεγάλο. Είναι αυτές οι συνδέσεις που μας βοηθούν να θυμόμαστε τα λάθη μας και να μην τα επαναλαμβάνουμε. Μας δίνουν τη δυνατότητα να βρούμε νέους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε κάτι ή να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα. Οι γραμμές αυτές είναι ό,τι πιο όμορφο δημιουργείται στο μυαλό μας.

Με αυτόν τον τρόπο, η κόρη μου άρχισε να καταλαβαίνει την αξία των λαθών της. Τα λάθη τη βοήθησαν να αναπτύξει το μυαλό της και να μάθει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις με αποφασιστικότητα και δημιουργικότητα. Ο ρόλος μου ως γονέας ήταν να την καθοδηγήσω και να της παρέχω τα εργαλεία για να αποδεχτεί τα λάθη της και να μάθει από αυτά.

Είναι σημαντικό να ενισχύσουμε τα παιδιά μας να προσπαθούν και να μην φοβούνται την αποτυχία. Ας τα παροτρύνουμε να εξερευνούν, να δοκιμάζουν, να κάνουν λάθη και να μάθουν από αυτά. Ας τους δείξουμε ότι οι γραμμές που δημιουργούνται μετά από ένα λάθος είναι η σημασία της προσπάθειας και της μάθησης. Με αυτόν τον τρόπο, θα τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν την αυτοπεποίθηση και την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις με αισιοδοξία και δημιουργικότητα.
Πώς μπορεί ένα παιδί να μάθει από τα λάθη του και ποιος είναι ο ρόλος των γονιών σε αυτό