4 Δεκεμβρίου 2025

“Αυθεντική ελληνική γαστρονομία: Τι αναζητούν οι τουρίστες και τι πραγματικά δοκιμάζουν”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ένα αίνιγμα περιβλημένο από μια γενικευμένη γαστρονομική παρεξήγηση έχει αρχίσει να επηρεάζει τις επιλογές γεύσης στην Ελλάδα. Οι εστιάτορες, πεπεισμένοι για την ανάγκη αλλαγής και μιας αποδοκιμαστικής αναβάθμισης, απορρίπτουν τα “αναχρονιστικά” έδεσματα της τοπικής κουζίνας και τα αντικαθιστούν με πιο “εμπορικές” επιλογές που πιστεύουν ότι ζητούν οι ξένοι και οι Έλληνες τουρίστες. “Αυτό ζητάνε οι πελάτες μου” είναι η τυπική απάντηση των ελληνικών εστιατόρων σε οποιαδήποτε παρατήρηση γίνει για τον κατάλογο τους ή για την χαλαρή παρουσίαση των πιάτων τους. Ευθύνονται φυσικά οι “απαιτητικοί ξένοι”. Αυτοί ζητούν πίτσες, μακαρονάδες με κρέμα γάλακτος. Οι ξένοι θέλουν επίσης γνήσια ελληνική μουσακά και κρητική χωριάτικη σαλάτα με μαρούλι. Όσο για τα παιδιά τους, προτιμούν προκατεψημένες πατάτες, κατεψυγμένα hot-dogs και burgers που οι γνώστες επιχειρηματίες αγοράζουν μαζικά. Αλήθεια, γιατί θα ήθελαν οι Ιταλοί να ταξιδέψουν τόσο μακριά για να φάνε κατεψυγμένη πίτσα στη Ρόδο; Ποιος τους πείραξε να πιστεύουν ότι οι Ισπανοί θα ήθελαν ένα προκάτ ισπανικό γιαγιά με κατεψυγμένα θαλασσινά ή “surimi” και παρβούλιαρυζι στην Κέρκυρα; Είναι αναμενόμενο να υπάρχει μια πρόταση για πιο οικεία φαγητά για τα παιδιά, αλλά οι περισσότεροι ενήλικοι Ευρωπαίοι επιθυμούν να δοκιμάσουν γνήσια ελληνικά φαγητά – όχι σε αλλοιωμένη μορφή. Από την άλλη πλευρά, κατανοούμε τους εστιάτορες. Τα κατεψυγμένα φαγητά είναι πιο εύκολα και πιο φθηνά, ενώ οι μεγάλες μερίδες προσελκύουν επικριτές και τα περισσότερα ψήφια στις λίστες επιλογών. Δυστυχώς, όμως, επιβεβαιώνουν τη συχνά παραμορφωμένη εικόνα της ελληνικής κουζίνας που δημιουργούν οι ημιτελείς ταβέρνες που επισκέπτονται οι ταξιδιώτες. Αυτή η εικόνα, που χειροκροτείται από τους κριτές των γνωστών πλατφορμών αξιολόγησης, συμβάλλει στη διέγερση της αειπαλαίσθητης εξόδου της ελληνικής κουζίνας. Αλλά ας σκεφτούμε λίγο… όλες αυτές οι φωτογραφίες φαγητού, τα hashtags, δεν μας δίνουν πληροφορίες για τη γεύση των πιάτων που βλέπουμε. Κανείς δεν μπορεί να πει αν ένα φαγητό είναι αρωματικό, νόστιμο ή ανορεκτικό μόνο από μια φωτογραφία. Μπορούμε μόνο να κρίνουμε αν μας αρέσει η εικόνα του πιάτου. Όπως γράφει και o καταξιωμένος συγγραφέας Italo Calvino, “ένα αληθινό ταξίδι, σαν αυτό που προσφέρει στον επισκέπτη διαφορετικές αναμνήσεις από τις συνηθισμένες, καθώς και μια πλήρης αλλαγή διατροφής, να τρώει από τη χώρα που επισκέπτεται, να γευτεί όχι μόνο τις διάφορες μαγειρικές πρακτικές και συνταγές, αλλά και τα διάφορα σκεύη και μπολ με τα οποία εργάζεται, περνώντας το φαγητό από τα χείλη στον οισοφάγο. Αυτό είναι το μόνο είδος ταξιδιού που αξίζει τον κόπο του σήμερα, αφού μπορούμε να δούμε όλα τα αξιοθέατα ακόμα και από τον καναπέ μας”. Οι τουρίστες αναζητούν μια αυθεντική ελληνική γαστρονομία και ταξιδεύουν για να εξερευνήσουν νέες γεύσεις. Ας μάθουν οι ενδιαφερόμενοι τι τους ελκύει και γιατί ο οίκος μόδας Christian Dior επέλεξε να γίνουν φωτογραφίσεις στην Ακρόπολη και τις αρχαιολογικές τοποθεσίες, καθώς και να παρουσιάσει τη συλλογή του Cruise 2022 στο Καλλιμάρμαρο. Ο γαλλικός οίκος μόδας εμφάνισε Έλληνες σχεδιαστές και τεχνίτες και συνεργάστηκε με ελληνικά εργαστήρια. Η Ελλάδα ήταν το θέμα, η Ελλάδα “αγοράστηκε” και η Ελλάδα θέλει να “πουλήσει”. Εσείς;
Πηγή