15 Μαΐου 2025

Παιδί: Για να τρώει υγιεινά, αποφύγετε αυτά τα 4 κοινά λάθη

Τελευταία Άρθρα

Ο Μανδραγόρας: Μια Μαγευτική Χορτοφαρμακευτική Ποίκιλη Φύση

Η ποίκιλη φύση του Μανδραγόρα (Mandragora officinarum) αποκαλύπτει ένα φυτό που αγκαλιάζει φαρμακευτικές και μαγευτικές ιδιότητες. Κατατάσσοντας στην οικογέν

Ρεκόρ εσόδων 132,6 εκατ. ευρώ σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία το 9μηνο του 2023

Αναζωπύρωση για τον τομέα του τουρισμού, καθώς ο αυξημένος αριθμός επισκεπτών οδήγησε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα εσόδων στους Αρχαιολογικούς χώρους και τα Μου

Φωτορύπανση: Η επιδράσεις της στην όραση και ο κίνδυνος για την εκφύλιση ωχράς κηλίδας

Η φωτορύπανση των μεγάλων πόλεων απειλεί σοβαρά την όραση των κατοίκων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Ερευνητές από το Κολέγιο Ιατρικής του Εθνικού Πανεπιστημί

Ο ελληνικός καφές: Το μυστικό της μακροζωίας στην Ικαρία

Ένας νέος παράγοντας που συνδέεται με τη μακροζωία και την καλή υγεία έχει αλλάξει την επίγνωση για τον ελληνικό καφέ. Η Ικαρία, ένα νησί γνωστό για τους κατ

Αμοργός: 10 χρόνια Κινητές Ιατρικές Μονάδες – Ένα μοναδικό ταξίδι προσφοράς στην υγεία

Πριν από 10 χρόνια, στον Ιανουάριο του 2014, ξεκίνησε μια σημαντική πρωτοβουλία στην Ελλάδα. Οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες (ΚΙΜ), δύο πλήρως εξοπλισμένα οχήματ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσετε το παιδί σας να τρώει υγιεινά είναι να αποφύγετε κάποια κοινά λάθη που συνήθως κάνουμε. Τα προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο διαβήτης, μπορούν να ξεκινήσουν από μικρή ηλικία, γι ‘αυτό είναι σημαντικό να του μάθουμε καλές διατροφικές συνήθειες από νωρίς.

Πρώτον, ας μην απαγορεύουμε στα παιδιά να τρώνε ορισμένα φαγητά. Όταν απαγορεύουμε αυτά τα φαγητά, αυτομάτως τα κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικά και περιπετειώδη για το παιδί. Αντί αυτού, μπορούμε να έχουμε υγιεινά σνακ στο σπίτι, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, που θα μπορεί να απολαμβάνει όποτε έχει πείνα. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί θα συνηθίσει να επιλέγει υγιεινά φαγητά και θα μεγαλώνει με διατροφικές συνήθειες που θα τον ωφελούν στο μέλλον.

Δεύτερον, ας επιτρέπουμε στο παιδί να συμμετέχει στην διαδικασία λήψης αποφάσεων για το τι θα φάει. Ας τους πάμε για ψώνια και ας τους επιτρέψουμε να επιλέξουν τα φρούτα και τα λαχανικά που θέλουν. Μπορούν επίσης να συνεισφέρουν στην προετοιμασία του φαγητού, ανάλογα με την ηλικία τους. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που μαθαίνουν να μαγειρεύουν το φαγητό τους έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιλέγουν υγιεινά φαγητά αργότερα στη ζωή τους.

Τρίτον, ας μην τα παρατάμε όταν το παιδί δεν τρώει κάποιο φαγητό. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να χρειαστούν πολλές προσπάθειες για να γίνει το παιδί συνήθειο ένα νέο φαγητό. Μην το πιέζετε και μην προσφέρετε ανταμοιβές για να φάει. Επίσης, μπορείτε να προσκαλέσετε έναν φίλο του που τρώει όμορφα, ώστε να τον επηρεάσει θετικά. Όταν το παιδί βλέπει άλλα παιδιά να απολαμβάνουν ένα φαγητό, γίνεται πιο πιθανό να το δοκιμάσει και ο ίδιος. Επίσης, μπορείτε να κάνετε τα φαγητά πιο νόστιμα, προσθέτοντας υλικά που του αρέσουν, όπως τυρί ή σάλτσες. Απλά δοκιμάστε να γίνετε δημιουργικοί και να βρείτε τρόπους να κάνετε το φαγητό ελκυστικό για το παιδί.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε την αξία του οικογενειακού τραπεζιού. Τα γεύματα δεν πρέπει να είναι άγχος για εμάς και τα παιδιά μας. Απολαμβάνετε όλοι μαζί το φαγητό, συμπεριλαμβάνοντας και τα παιχνίδια όπως τα σπιτικά ποπ κορν κατά τη διάρκεια μιας ταινίας. Οι καλές αναμνήσεις από τα κοινά γεύματα με την οικογένεια δημιουργούν θετικούς δεσμούς με το φαγητό και επηρεάζουν τις συνήθειες του παιδιού. Ας αντιληφθούμε το φαγητό ως μια ευχάριστη εμπειρία που μας ενώνει ως οικογένεια και δημιουργεί αναμνήσεις που θα κρατήσουμε για πάντα.

Εν κατακλείδι, είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να μάθουν να τρώνε υγιεινά από μικρή ηλικία. Αποφεύγοντας αυτά τα κοινά λάθη, μπορούμε να θέσουμε τα θεμέλια για μια υγιεινή ζωή και να δημιουργήσουμε θετικές συνήθειες που θα συνεχίσουν στο μέλλον. Μην ξεχνάτε, εσείς είστε το παράδειγμα που ακολουθεί το παιδί σας, οπότε να πάρετε την ευθύνη και να κάνετε τη διατροφή μια απόλαυση για όλη την οικογένεια.