4 Δεκεμβρίου 2025

Προσπάθεια της ΕΕ: Ορόσημο για την άνοδο των οχημάτων με καθαρές εκπομπές

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθορίζοντας νέα πρότυπα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Σύμφωνα με τη συμφωνία, έως το 2040 θα πρέπει να καταργηθούν όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Επιπλέον, οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 90%, με τη μέση εκπομπή να φτάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα έως το 2040. Οι αστικές μεταφορές έχουν ιδιαίτερη προτεραιότητα, με την απαγόρευση εκπομπών για τα λεωφορεία να ισχύει πέντε χρόνια νωρίτερα.

Όσον αφορά τα βαρέα οχήματα, θα επιβληθούν αυστηρότερα πρότυπα για τις εκπομπές CO2. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών κατά 45% έως το τέλος της δεκαετίας και το 65% έως το 2035. Σε ό,τι αφορά τα αστικά λεωφορεία, θα υπάρξει ένας ενδιάμεσος στόχος μείωσης κατά 90% έως το 2030. Ωστόσο, τα λεωφορεία που κινούνται σε υπεραστικές διαδρομές θα υπόκεινται σε ακόμα πιο αυστηρά πρότυπα.

Η πρόκληση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι μεγάλη, αφού πρέπει να επενδύσουν στην παραγωγή ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα υπάρξει μεγάλη αύξηση στην παραγωγή αυτών των οχημάτων μέχρι το 2040. Το 30% των φορτηγών που θα πωληθούν το 2030 αναμένεται να είναι ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα, ενώ πάνω από το 75% το 2040 θα έχουν αυτήν την τεχνολογία.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων απαιτεί δυσβάστακτο χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, απαιτούνται βασικές υποδομές για τον φορτισμό των ηλεκτρικών οχημάτων και την ανεφοδιαστική αλυσίδα του υδρογόνου. Επιπλέον, απαιτούνται μέτρα στήριξης για τους φορείς που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών. Η προσπάθεια της ΕΕ για καθαρότερες μεταφορές είναι αξιέπαινη, αλλά απαιτεί συνεργασία και δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.