4 Δεκεμβρίου 2025

Αναθεωρώντας την προσέγγιση μας: Πώς η εμπιστοσύνη και η αποδοχή αλλάζουν την συμπεριφορά των παιδιών

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η προσπάθεια των γονιών να θέσουν όρια στα παιδιά τους συχνά οδηγεί σε τιμωρία. Ωστόσο, αυτή η πρακτική αποδεικνύεται προσωρινή και λαμβάνει την προσοχή μόνο στην “κακή” συμπεριφορά του παιδιού, καθώς δεν σχετίζεται απαραιτήτως με την πειθαρχία – το να ακολουθούμε τους κανόνες του σπιτιού. Η τιμωρία δεν διδάσκει στο παιδί πώς να διαχειρίζεται τα συναισθήματα που το οδηγούν σε μια “κακή” συμπεριφορά. Αντιθέτως, το κάνει να νιώθει άσχημα, ντροπαλό και φοβισμένο.

Τα παιδιά γεννιούνται με πληθώρα συναισθημάτων, αλλά δεν γνωρίζουν πώς να τα εκφράσουν και να τα διαχειριστούν. Ως γονείς, μπορούμε να τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες σταδιακά – κυρίως μέσω του παραδείγματος που δίνουμε εμείς όταν αντιμετωπίζουμε παρόμοια συναισθήματα – καθώς και επιτρέποντάς τους να κάνουν λάθη. Είναι σημαντικό να αποδεχόμαστε και να διαχειριζόμαστε τα λάθη τους, βρίσκοντας από κοινού λύσεις. Η τιμωρία δεν παρέχει αυτήν την ευκαιρία σύνδεσης με τα συναισθήματα ή ακόμα και με τους γονείς, προκειμένου να αισθανθούν ασφάλεια. Αντιθέτως, προκαλεί ντροπή στα παιδιά.

Όταν τα παιδιά νιώθουν ντροπή, τείνουν να αισθάνονται “παγωμένα”. Δεν ξέρουν τι να σκεφτούν ή πώς να εκφραστούν. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν μπορούν να μάθουν από τα λάθη τους ή να τα διαχειριστούν. Αναγκαίο είναι να αναθεωρήσουμε αυτήν την προσέγγιση και να δείξουμε στα παιδιά μας ότι τους έχουμε εμπιστοσύνη. Τα παιδιά πρέπει να αισθάνονται αγαπημένα και αποδεκτά ώστε να εκφράσουν την καλοσύνη τους μέσω της “καλής” συμπεριφοράς. Απαιτείται ένα περιβάλλον που αντανακλά αυτήν την εμπιστοσύνη, ώστε να διδαχθούν ότι δεν είναι “κακά παιδιά”. Η αντίληψή τους για τον εαυτό τους πηγάζει μέσω του πώς τους αντιλαμβανόμαστε, επομένως αν τους αντιμετωπίζουμε σαν “κακά παιδιά”, τότε αυτό ακριβώς θα πιστέψουν. Αναμένουμε υπεύθυνη συμπεριφορά από αυτά τα παιδιά ενώ αντιλαμβανόμαστε ότι λειτουργούν έτσι. Είναι καθήκον μας να αλλάξουμε αυτήν την προοπτική και να τους δείξουμε ότι έχουμε εμπιστοσύνη σε αυτούς. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να δούμε μια πραγματική αλλαγή στην “κακή” συμπεριφορά, καθώς θα νιώθουν ασφάλεια και αποδοχή.

Διαβάστε επίσης: Πώς να θέσουμε όρια στα παιδιά: Γιατί η πειθαρχία είναι αποτελεσματικότερη από την τιμωρία