3 Οκτωβρίου 2025

Καινοτόμο κρουαζιερόπλοιο ξεκινά το πρώτο του ταξίδι παρά τις ανησυχίες για τις εκπομπές μεθανίου

Τελευταία Άρθρα

Κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλοι απρόσκλητοι επισκέπτες του καλοκαιριού

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας διακοπών, συχνά αντιμετωπίζουμε την ενόχληση από κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλα απρόσκλητα επισκέπτες. Οι κ

“Electabaz: «Όσα δεν μπορώ να πω, τα λέω με τη μουσική μου»”

Ο Electabaz, γνωστός και ως Παναγιώτης Μπαζάνης, είναι ένα από τα ανερχόμενα ονόματα στο ελληνικό beatmaking community. Γεννημένος το 1996 στην Καρδίτσα κα

Το νέο venue EON στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Το επικείμενο event "The Wall of Sound" αναμένεται να φέρει νέες εμπειρίες στην Αθηναϊκή νυχτερινή ζωή. Αυτό το μοναδικό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1,

Οι καφέ αρκούδες κινδυνεύουν λόγω έλλειψης σολομού

Στην Ιαπωνία, ο πληθυσμός των καφέ αρκούδων μειώνεται ανησυχητικά λόγω ασιτίας. Σύμφωνα με έκθεση της εφημερίδας Guardian, 8 στις 10 μικρές αρκούδες που γε

Απεργία: Ακινητοποιημένα τρένα, προαστιακός και πλοία την Τετάρτη

Σήμερα, συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις από φορείς και οργανισμούς της χώρας, διαμαρτυρόμενοι για το δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη. Τα τρένα και

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Σε έναν κόσμο όπου η αειφορία και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν θέματα μείζονος σημασίας, το πρώτο ταξίδι του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο δημιουργεί ανησυχίες. Το Icon of the Seas, που ανήκει στην Royal Caribbean International, ξεκινά το πρώτο του ταξίδι από το Μαϊάμι σήμερα. Με χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα, αυτό το κρουαζιερόπλοιο εκμεταλλεύεται την αυξανόμενη δημοτικότητα των κρουαζιέρων. Ωστόσο, περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν για τις επιπτώσεις των εκπομπών μεθανίου που προέρχονται από την κίνησή του.

Το Icon of the Seas είναι κατασκευασμένο για να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο είναι καθαρότερο από τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα. Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες για τη δυνητική διαρροή μεθανίου, που μπορεί να έχει βλαβερές επιπτώσεις στο κλίμα. Το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα σε βάθος 20 ετών όσον αφορά την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Οι κύριοι λόγοι ανησυχίας είναι οι κινητήρες χαμηλής πίεσης του κρουαζιερόπλοιου, που καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο και προκαλούν τη διαρροή μεθανίου στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της καύσης. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν και άλλοι τύποι κινητήρων που εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά αυτοί είναι πολύ ψηλοί για να χωρέσουν σε κρουαζιερόπλοια. Η Royal Caribbean ισχυρίζεται ότι το Icon of the Seas είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές CO2 από ό,τι απαιτεί ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

Παρά τις ανησυχίες, η υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου στα κρουαζιερόπλοια αυξάνεται συνεχώς. Αναμένεται ότι το 63% από τα 54 νέα κρουαζιερόπλοια που θα κατασκευαστούν έως τον Δεκέμβριο του 2028 θα τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Παράλληλα, μόνο το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως, που είναι σε λειτουργία αυτή τη στιγμή, χρησιμοποιούν αυτό τον τρόπο κίνησης.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με τις εκπομπές μεθανίου από τα κρουαζιερόπλοια στο μέλλον. Η πρόοδος στην τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών και στην εξεύρεση αειφόρων λύσεων για τον τομέα των κρουαζιερόπλοιων. Ωστόσο, η προστασία του περιβάλλοντος θα πρέπει να παραμείνει προτεραιότητα για να διασφαλιστεί ένα βιώσιμο και υγιές μέλλον για τον τομέα των κρουαζιερόπλοιων.