Με την επιμέλεια του Adriano Pedrosa, καλλιτεχνικού διευθυντή του Μουσείου Τέχνης του Σάο Πάολο, η 60η Μπιενάλε της Βενετίας 2024 έρχεται να αναδείξει την ταύτιση των αυτόχθονων και queer καλλιτεχνών. Η έκθεση αναπαριστά τα σουρεαλιστικά όνειρα της Λεονόρα Κάρινγκτον, η οποία είχε δώσει τον τίτλο “The milk of dreams” στην προηγούμενη έκθεση. Με το “Κάλεσμα σε δράση” ως φετινό θέμα της Μπιενάλε, ο επιμελητής αποκάλυψε τα σχέδιά του για την πιο διάσημη έκθεση της τέχνης
Συνολικά, η κύρια διεθνής έκθεση με τίτλο “Foreigners Everywhere” φιλοξενεί 331 καλλιτέχνες και αναδεικνύει τις διαφορές και τις ανισότητες που σχετίζονται με θέματα όπως η φυλή, η σεξουαλικότητα και ο πλούτος. Οι αυτόχθονες καλλιτέχνες κατέχουν “εμβληματική” θέση στην Μπιενάλε, όπως ανέφερε ο Pedrosa. Η κολεκτίβα Mahku από την Βραζιλία και το Περού θα δημιουργήσει μια εντυπωσιακή τοιχογραφία στο κεντρικό περίπτερο του Giardini, ενώ η κολεκτίβα Mataaho από τη Νέα Ζηλανδία θα παρουσιάσει μια μεγάλη εγκατάσταση στο Αρσενάλε
Η έκθεση θα περιλαμβάνει επίσης μια ενότητα αφιερωμένη στο “Αρχείο Ανυπακοής”, που περιγράφεται ως “οδηγός χρήστη για τέσσερις δεκαετίες κοινωνικής ανυπακοής”. Η διεθνής έκθεση θα περιλαμβάνει επίσης τον “Ιστορικό Πυρήνα” που θα παρουσιάσει έργα καλλιτεχνών από τη Λατινική Αμερική, την Αφρική, τον αραβικό κόσμο και την Ασία, χρονολογούμενα από το 1905 έως το 1990
Ο Pedrosa, ως πρώτος ανοιχτά queer επιμελητής της Μπιενάλε, αναδεικνύει τη διαδραστική σχέση του εαυτού του με το θέμα της έκθεσης. Με βάση τις δικές του εμπειρίες ως “τριτοκοσμικός ξένος” και κατέχοντας “ένα από τα πιο αξιόλογα διαβατήρια του Παγκόσμιου Νότου”, αναδεικνύει τα κοινωνικά θέματα της μετανάστευσης και της ανισότητας που επηρεάζουν την παγκόσμια κοινότητα
Η Μπιενάλε της Βενετίας 2024 υπόσχεται να είναι ένα ταξίδι στην ταυτότητα και στην κοινωνική δράση των αυτόχθονων και queer καλλιτεχνών. Η πολυμορφία των έργων και η παρουσία της τοπικής και διεθνούς καλλιτεχνικής κοινότητας αναμένεται να δημιουργήσει μια εμβληματική έκθεση, αναδεικνύοντας τις φωνές των ξένων και των ανυπακούντων.
