4 Δεκεμβρίου 2025

ΚΑΘΑΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: Νέα πρότυπα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Πριν από λίγο καιρό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πρότασή της για τα νέα πρότυπα εκπομπών Euro 7. Αυτά τα πρότυπα θα ισχύσουν για όλα τα ελαφρά και βαρέα οχήματα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Τα πρότυπα Euro 7 θα θέσουν πιο αυστηρές απαιτήσεις εκπομπών σε σύγκριση με τα υπάρχοντα πρότυπα Euro 6 και Euro VI. Αυτό ισχύει για όλα τα οχήματα, ανεξάρτητα από την πηγή καυσίμου τους, είτε πρόκειται για βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης ή εναλλακτικά καύσιμα. Τα βασικά χαρακτηριστικά της πρότασης είναι οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων από ελαστικά και φρένα, που αναμένεται να αποτελέσουν σημαντική πηγή ρύπανσης των οδικών μεταφορών έως το 2050. Επίσης, η πρόταση θέτει ελάχιστες απαιτήσεις απόδοσης για την ανθεκτικότητα της μπαταρίας που χρησιμοποιούν τα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, με σκοπό να διασφαλίσει τη μακροζωία και τη βιωσιμότητα των εξαρτημάτων τους.

Τα πρότυπα Euro 7 θα εφαρμοστούν σταδιακά, με την ισχύ τους να ξεκινά από την 1η Ιουλίου 2025 για τα επιβατικά και τα φορτηγάκια μέχρι 3,5 τόνους. Έπειτα, από την 1η Ιουλίου 2027, τα πρότυπα επεκτείνονται σε όλες τις άλλες κατηγορίες οχημάτων. Οι κατασκευαστές μικρού όγκου, δηλαδή αυτοί που παράγουν λιγότερα από 10.000 επιβατικά οχήματα ή λιγότερα από 22.000 φορτηγάκια μέχρι 3,5 τόνους ετησίως, θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα πρότυπα από την 1η Ιουλίου 2030.

Η πρόταση για τα πρότυπα Euro 7 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση των εκπομπών από τα οχήματα και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε. Παράλληλα, ανοίγει τον δρόμο για ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο μέλλον στους ευρωπαϊκούς δρόμους.