28 Απριλίου 2025

Συναισθηματική νοημοσύνη: 3 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε ποτέ στα παιδιά σύμφωνα με μία νευροψυχολόγο

Τελευταία Άρθρα

Η αλλαγή και η ευτυχία: Ένα ταξίδι προς την αυθεντικότητα και την ικανοποίηση

Ο φόβος για το νέο και η αντίσταση στην αλλαγή είναι συναισθήματα που συνόδευαν συχνά το ταξίδι προς την ευτυχία. Αλλά τι συμβαίνει όταν αγκαλιάζουμε το άγνω

Ρένη Πιττακή: Μια ζωή αφιερωμένη στο θέατρο και στο τώρα”

Εκτίθεται στη ζωή, αποκρυπτογραφεί τη ψυχή της και αφήνει ένα αποτύπωμα της σε κάθε ρόλο που υποδύεται. Η Ρένη Πιττακή, μετά από εξήντα περίπου χρόνια στο ελ

Γυμναστική κατά την εγκυμοσύνη: Η επίδραση στις κινητικές δεξιότητες του μωρού

Η γυμναστική κατά την εγκυμοσύνη έχει μια νέα προσθήκη στη λίστα με τα οφέλη της άσκησης: βοηθά στην ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων του μωρού σας. Μια μελ

8 φυσικοί τρόποι να αντιμετωπίσετε τη δυσπεψία

Βρίσκεστε στην εποχή των γιορτών και οι συχνές οικογενειακές συγκεντρώσεις και εξορμήσεις σίγουρα επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειές μας. Η κατανάλωση λιπα

Νέες αποδείξεις αναιρούν τους μύθους για την ανάπτυξη των παιδιών”

Ποτέ άλλοτε οι γονείς δεν είχαν τόσες πολλές πληροφορίες στα χέρια τους για την ανάπτυξη των παιδιών, την ψυχολογία τους και τα περίφημα milestones. Η μαμά κ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης τους. Σύμφωνα με τη νευροψυχολόγο Julia DiGangi, οι γονείς που έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν στα παιδιά τους με ευφυΐα και ενσυναίσθηση θα ανατρέψουν παιδιά που είναι πιο συναισθηματικά έξυπνα. Σε ένατης στο CNBC, αναφέρει ορισμένες φράσεις που πρέπει να αποφεύγουμε, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών μας.

Ο τίτλος μου: “Γονείς, προσοχή: Αυτές είναι οι φράσεις που πρέπει να αποφεύγετε όταν μιλάτε στα παιδιά σας”

1. “Γιατί δεν έχεις κίνητρο να το κάνεις;”: Όταν τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, δεν είναι επειδή δεν θέλουν ή δεν έχουν κίνητρο. Απλά, μπορεί να μην τα καταφέρνουν. Ως γονείς με συναισθηματική νοημοσύνη, κατανοούμε ότι δεν μπορεί να πέτυχε κάτι που δεν μπορεί να κάνει. Αντί να τους ρωτήσουμε “γιατί δεν διαβάζεις περισσότερα βιβλία;”, μπορούμε να πούμε “παρατηρώ ότι προτιμάς να παίζεις βιντεοπαιχνίδια. Θα ήθελα να μάθω γιατί τα αγαπάς τόσο πολύ”.

2. “Γιατί δεν με ακούς;”: Τα παιδιά μας θέλουν να εξετάσουν τον κόσμο με τον δικό τους τρόπο και ο εγκέφαλός τους δεν ασχολείται με το πώς θέλουμε εμείς να συμπεριφερθούν. Εάν το παιδί μας δεν θέλει να κάνει κάτι, υπάρχει ένας λόγος γι’ αυτό. Αν ψάξουμε για να κατανοήσουμε τον λόγο που αρνείται, θα εκδηλώσουμε τη συναισθηματική νοημοσύνη μας. Αντί να τους πούμε “γιατί δεν με ακούς;”, μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους για το πώς αισθάνονται και τι θέλουν να πετύχουν σε μια συγκεκριμένη κατάσταση.

3. “Μην είσαι αγενής”: Πολλές φορές, ως γονείς, θεωρούμε προσωπική τη συμπεριφορά των παιδιών μας. Οι δικές μας ανασφάλειες μας εμποδίζουν να δούμε την κατάσταση με σαφήνεια και να κατανοήσουμε καλύτερα τα παιδιά μας. Όταν μας λένε “όχι” ή δεν κάνουν αυτό που περιμένουμε, συχνά νομίζουμε ότι δεν μας σέβονται. Ωστόσο, αν ανοίξουμε μια συζήτηση μαζί τους μπορεί να αντιληφθούμε ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Ένας εύκολος τρόπος για να εμπλακούμε είναι να μην κρίνουμε ή να κάνουμε ερωτήσεις που τα κάνουν να νιώθουν άβολα, αλλά να συζητήσουμε για το πώς αισθάνονται και πώς αντιμετωπίζουν μια κατάσταση.

Το να μιλάμε στα παιδιά μας με συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένας τρόπος να τους ενισχύσουμε συναισθηματικά και να δημιουργήσουμε μια υγιή και δυνατή σχέση μεταξύ μας. Ας προσέξουμε τι λέμε, οι λέξεις μας έχουν μεγάλη σημασία για τα παιδιά μας.