4 Δεκεμβρίου 2025

Συναισθηματική νοημοσύνη: 3 φράσεις που δεν πρέπει να λέμε ποτέ στα παιδιά σύμφωνα με μία νευροψυχολόγο

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης τους. Σύμφωνα με τη νευροψυχολόγο Julia DiGangi, οι γονείς που έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν στα παιδιά τους με ευφυΐα και ενσυναίσθηση θα ανατρέψουν παιδιά που είναι πιο συναισθηματικά έξυπνα. Σε ένατης στο CNBC, αναφέρει ορισμένες φράσεις που πρέπει να αποφεύγουμε, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών μας.

Ο τίτλος μου: “Γονείς, προσοχή: Αυτές είναι οι φράσεις που πρέπει να αποφεύγετε όταν μιλάτε στα παιδιά σας”

1. “Γιατί δεν έχεις κίνητρο να το κάνεις;”: Όταν τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, δεν είναι επειδή δεν θέλουν ή δεν έχουν κίνητρο. Απλά, μπορεί να μην τα καταφέρνουν. Ως γονείς με συναισθηματική νοημοσύνη, κατανοούμε ότι δεν μπορεί να πέτυχε κάτι που δεν μπορεί να κάνει. Αντί να τους ρωτήσουμε “γιατί δεν διαβάζεις περισσότερα βιβλία;”, μπορούμε να πούμε “παρατηρώ ότι προτιμάς να παίζεις βιντεοπαιχνίδια. Θα ήθελα να μάθω γιατί τα αγαπάς τόσο πολύ”.

2. “Γιατί δεν με ακούς;”: Τα παιδιά μας θέλουν να εξετάσουν τον κόσμο με τον δικό τους τρόπο και ο εγκέφαλός τους δεν ασχολείται με το πώς θέλουμε εμείς να συμπεριφερθούν. Εάν το παιδί μας δεν θέλει να κάνει κάτι, υπάρχει ένας λόγος γι’ αυτό. Αν ψάξουμε για να κατανοήσουμε τον λόγο που αρνείται, θα εκδηλώσουμε τη συναισθηματική νοημοσύνη μας. Αντί να τους πούμε “γιατί δεν με ακούς;”, μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους για το πώς αισθάνονται και τι θέλουν να πετύχουν σε μια συγκεκριμένη κατάσταση.

3. “Μην είσαι αγενής”: Πολλές φορές, ως γονείς, θεωρούμε προσωπική τη συμπεριφορά των παιδιών μας. Οι δικές μας ανασφάλειες μας εμποδίζουν να δούμε την κατάσταση με σαφήνεια και να κατανοήσουμε καλύτερα τα παιδιά μας. Όταν μας λένε “όχι” ή δεν κάνουν αυτό που περιμένουμε, συχνά νομίζουμε ότι δεν μας σέβονται. Ωστόσο, αν ανοίξουμε μια συζήτηση μαζί τους μπορεί να αντιληφθούμε ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Ένας εύκολος τρόπος για να εμπλακούμε είναι να μην κρίνουμε ή να κάνουμε ερωτήσεις που τα κάνουν να νιώθουν άβολα, αλλά να συζητήσουμε για το πώς αισθάνονται και πώς αντιμετωπίζουν μια κατάσταση.

Το να μιλάμε στα παιδιά μας με συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένας τρόπος να τους ενισχύσουμε συναισθηματικά και να δημιουργήσουμε μια υγιή και δυνατή σχέση μεταξύ μας. Ας προσέξουμε τι λέμε, οι λέξεις μας έχουν μεγάλη σημασία για τα παιδιά μας.