4 Δεκεμβρίου 2025

Η Γκρίντ έχει τον γερότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η Ελλάδα κατατάσσεται στην κορυφή των χωρών με τον πλέον γερασμένο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, είτε πρόκειται για επιβατικά είτε για επαγγελματικά οχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), πάνω από τα τρία τέταρτα των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι βενζινοκίνητα, ενώ τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποτελούν μόνο το χαμηλότερο ποσοστό στην Ε.Ε.

Πολλοί παράγοντες επηρέασαν αυτή την εξέλιξη, μεταξύ των οποίων η οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας και οι επιδοτήσεις για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην αρχή της κρίσης. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2023 ήταν 17,3 έτη, ο υψηλότερος ανάμεσα στα 27 κράτη μέλη της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα έχουν μια πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε., που είναι 12,3 έτη.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το 2023 υπήρχαν πάνω από 4,5 εκατομμύρια Ι.Χ. αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών στην Ελλάδα, το οποίο αντιστοιχεί στο 82% του συνόλου. Πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση με τα επαγγελματικά οχήματα στην Ελλάδα. Ο μέσος όρος ηλικίας των βαν είναι 21,4 έτη, σε αντίθεση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. που είναι 12,5 έτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία χώρα της Ε.Ε. δεν έχει μέσο όρο ηλικίας βαν άνω των 20 ετών, μεταξύ των οποίων η Πορτογαλία (15,5 έτη) και η Ρουμανία (15,8 έτη).

Η Ελλάδα δεν καταφέρνει να ανταγωνιστεί και στον τομέα των φορτηγών αυτοκινήτων. Ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι 23 έτη, ενώ στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι 13,9 έτη. Μόνο η Εσθονία έχει επίσης γερασμένο στόλο φορτηγών, με μέσο όρο ηλικίας 20,9 έτη. Επιπλέον, η Ελλάδα διαθέτει τον γερότερο στόλο λεωφορείων στην Ε.Ε., με τον μέσο όρο ηλικίας να ανέρχεται στα 18,8 έτη, ενώ στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι 12,5 έτη. Το 92% των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι ηλικίας άνω των 10 ετών.

Το 2023, το 89,6% των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ήταν βενζινοκίνητα, ενώ μόνο το 0,2% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Με αυτά τα στοιχεία, είναι φανερό ότι η Ελλάδα έχει μια μεγάλη πρόκληση μπροστά της για την ανανέωση και την αναβάθμιση του στόλου της προς πιο βιώσιμες μορφές κινητήρων.

(