3 Οκτωβρίου 2025

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων – Θα διατηρήσει τους εργαζόμενους;

Τελευταία Άρθρα

Κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλοι απρόσκλητοι επισκέπτες του καλοκαιριού

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας διακοπών, συχνά αντιμετωπίζουμε την ενόχληση από κουνούπια, φίδια, μέδουσες και άλλα απρόσκλητα επισκέπτες. Οι κ

“Electabaz: «Όσα δεν μπορώ να πω, τα λέω με τη μουσική μου»”

Ο Electabaz, γνωστός και ως Παναγιώτης Μπαζάνης, είναι ένα από τα ανερχόμενα ονόματα στο ελληνικό beatmaking community. Γεννημένος το 1996 στην Καρδίτσα κα

Το νέο venue EON στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Το επικείμενο event "The Wall of Sound" αναμένεται να φέρει νέες εμπειρίες στην Αθηναϊκή νυχτερινή ζωή. Αυτό το μοναδικό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1,

Οι καφέ αρκούδες κινδυνεύουν λόγω έλλειψης σολομού

Στην Ιαπωνία, ο πληθυσμός των καφέ αρκούδων μειώνεται ανησυχητικά λόγω ασιτίας. Σύμφωνα με έκθεση της εφημερίδας Guardian, 8 στις 10 μικρές αρκούδες που γε

Απεργία: Ακινητοποιημένα τρένα, προαστιακός και πλοία την Τετάρτη

Σήμερα, συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις από φορείς και οργανισμούς της χώρας, διαμαρτυρόμενοι για το δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη. Τα τρένα και

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η επίδραση που αναμένεται να έχει η τεχνητή νοημοσύνη στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους απασχολεί όλο και περισσότερο τον χώρο της επιχειρηματικότητας. Οι εργαζόμενοι ανησυχούν για το ενδεχόμενο να αντικατασταθούν από μηχανές, ενώ οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους και στρατηγικές για να επωφεληθούν από την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Πρόσφατα, ο Λάζαρος Πολυμενάκος, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Τεχνητής Νοημοσύνης στην περιοχή ΕΜΕΙΑ, παρουσίασε την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και τον αντίκτυπό της στις επιχειρήσεις. Αρχίζοντας από την εμφάνισή της το 1943, προχώρησε στην ανάλυση της μηχανικής μάθησης και της βαθιάς μάθησης, καταλήγοντας στην παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI).

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ενισχύοντας την καινοτομία και την εφαρμογή της GenAI. Οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν εγκαίρως στην τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται αρχικά να αντιμετωπίσουν τεχνολογικά, ρυθμιστικά και άλλα εμπόδια, αλλά στο μέλλον θα επωφεληθούν από την επένδυσή τους, καθώς η GenAI αποδεικνύεται μετασχηματιστική.

Σε αντίθεση, εκείνες οι επιχειρήσεις που καθυστερήσουν στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν μερίδιο της αγοράς και της κερδοφορίας τους. Επιπλέον, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν ικανούς εργαζόμενους που θα καταφύγουν στους ανταγωνιστές. Συνεπώς, θα αναγκαστούν να επενδύσουν μεγαλύτερα ποσά υπό πίεση.

Σύμφωνα με την έρευνα της EY, το 10% των επιχειρήσεων που θα υιοθετήσουν τις βέλτιστες πρακτικές τεχνητής νοημοσύνης θα δημιουργήσουν τουλάχιστον τριπλάσια αξία έως το 2025 σε σχέση με το 90% των επιχειρήσεων που δεν θα υιοθετήσουν την τεχνολογία αυτή. Ως εκ τούτου, η EY προτείνει μια ισορροπημένη προσέγγιση για την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα επιτρέψει την ενσωμάτωσή της στις καίριες λειτουργίες μιας επιχείρησης, ταυτόχρονα με την ανάπτυξη της κατάλληλης στρατηγικής και διαχείρισης.

Για να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης, οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν τις πολλαπλές παραμέτρους που επηρεάζουν την υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής. Παράδειγμα αυτών είναι οι διαφορετικοί βαθμοί ψηφιακής ωριμότητας των αγορών, το υπό διαμόρφωση ρυθμιστικό περιβάλλον και οι σύνθετα οικοσυστήματα επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη νέοι παίκτες που εισέρχονται στην αγορά και μπορούν να προκαλέσουν είτε ενίσχυση του ανταγωνισμού είτε ευκαιρίες για συνεργασία.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει τους εργαζόμενους, αλλά θα τους ενδυναμώσει. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική και τις λειτουργίες τους, θέτοντας τους ανθρώπους και τις μηχανές στο επίκεντρο. Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους και να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους, δημιουργώντας έτσι νέα αξία για όλους.