Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα που προέκυψαν από μια πρόσφατη δημοσκόπηση, επιβεβαιώνουν την καθοδήγηση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) στην κορυφή της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας. Αυτή η κατάκτηση της πρωτοκαθεδρίας είναι αντικειμενικά αποτυπωμένη στον ισχυρό ρόλο που διαδραματίζει το ΕΚΠΑ όχι μόνο σε διεθνές επίπεδο, όπως αποδεικνύουν οι κατατάξεις, αλλά και στην επηρεαστικότητα που ασκεί σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία ως το παλαιότερο και μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας.
Οι πολύ ενθαρρυντικές ευρήματα της δημοσκόπησης αναδεικνύουν τη θετική εκτίμηση που έχουν οι Έλληνες για την δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση της χώρας μας. Ουσιαστικά, το 70% των αντικειμενοποιημένων θαμώνων αξιολογούν θετικά τον κρίκο της δημόσιας ακαδημαϊκής μάθησης, ένα ποσοστό που είναι αισθητά υψηλότερο από ό,τι σε άλλα επίπεδα εκπαίδευσης, όπως η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια.
Σε ό,τι αφορά το κύρος και την αναγνωσιμότητα, το ΕΚΠΑ ξεχωρίζει με σαφή διαφορά, λαμβάνοντας την προτίμηση των ερωτηθέντων σε αυθόρμητο επίπεδο. Εκτός από το ΕΚΠΑ, τα επόμενα πανεπιστήμια που διαπιστώθηκε να έχουν ψηλά επίπεδα κύρους είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Αξίζει να σημειωθεί πως το ΕΚΠΑ αποσπάει εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θετικής γνώμης το 78%, ως προς το κύρος του και το επίπεδο των σπουδών που προσφέρει. Επιπλέον, το ΕΚΠΑ καταγράφει πολύ υψηλές βαθμολογίες σε συγκεκριμένες πτυχές, όπως η ιστορία και η φήμη του με 88%, η ποιότητα των σπουδών με 76%, και το υψηλό κύρος των πτυχιούχων του με 74%.
Σχετικά με την ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων, ένα εντυπωσιακό ποσοστό 79% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι αυτή πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα του κράτους. Αντίθετα, ως κύρια προβλήματα των δημόσιων πανεπιστημίων παρατίθενται η έλλειψη χρηματοδότησης για εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνα, καθώς και η έλλειψη υποδομών. Αντίστοιχα ποσοστά σχεδόν έως και ισοδύναμα καταγράφονται για τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας.
Η δημοσκόπηση αυτή δημιουργεί ένα εύφορο έδαφος για έναν παραγωγικό διάλογο τόσο εντός του ΕΚΠΑ όσο και για το σύνολο των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας μας. Επίσης, αποτελεί αίτημα για δράση της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς προκύπτουν επιτακτικές ανάγκες αναφορικά με την χρηματοδότηση, τις υποδομές και την ασφάλεια στα πανεπιστήμια μας.