4 Δεκεμβρίου 2025

Αεικίνητα: Η μετάβαση σε πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις για τα παλαιά οχήματα της ΕΕ

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νεότερα εξακολουθεί να απαιτεί πολύ χρόνο. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με τίτλο “Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους”, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά αυξάνεται, αλλά αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% του συνόλου των οχημάτων στην ΕΕ.

Η μελέτη αυτή αποκαλύπτει ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, μάλιστα δεκαετίες, προκειμένου να αντικατασταθούν τα παλαιότερα οχήματα με νεότερα μοντέλα που εφοδιάζονται με πιο καθαρές και πράσινες τεχνολογίες. Οι παλιές μονάδες οχημάτων συνήθως χρησιμοποιούν λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες που προκαλούν μεγαλύτερο περιβαλλοντικό φορτίο, εκτός εάν αντικατασταθούν.

Οι αριθμοί αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ο μέσος όρος ηλικίας τους συνεχίζει να αυξάνεται. Συγκεκριμένα, η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέρχεται σε 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, η ηλικία τους μπορεί να φθάσει έως και 17 χρόνια. Όσον αφορά τα φορτηγά, ο μέσος όρος ηλικίας τους στην ΕΕ ανέρχεται σε 13,9 έτη, ενώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, ο μέσος όρος ηλικίας όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο, καθιστώντας σαφές ότι στην Ευρώπη κυκλοφορούν όλο και περισσότερα παλαιά οχήματα.

Ο αυξανόμενος αριθμός των παλαιών οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ ενισχύει τη σημασία της προώθησης εναλλακτικών λύσεων με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη παρέχουν επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες πρέπει να συνεχιστούν προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η μετάβαση σε καθαρές μορφές κίνησης. Παράλληλα με αυτές τις επιδοτήσεις, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν μια σειρά μέτρων που θα ωθήσουν ακόμη περισσότερο τη μετάβαση σε βιώσιμες λύσεις κινητικότητας στην Ευρώπη.