2 Οκτωβρίου 2025

Οι οθόνες και η απώλεια της γλώσσας στα παιδιά: Ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε

Τελευταία Άρθρα

«Hijarbie»: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει

Μετά από ένα διάλειμμα έξι ετών, δημοσιεύτηκε στο Instagram η φωτογραφία μιας κούκλας που φοράει ένα ροζ φόρεμα και μια μαντίλα, ποζάροντας μπροστά σε ένα

ΜΙΚΙΟ: Ένα εντυπωσιακό σπίτι στο Ρέθυμνο μόλις 53 τετραγωνικά

Το "Μικιό" είναι ένα μικροσκοπικό σπίτι που βρίσκεται στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Ανήκει στον κτιριακό όγκο του 19ου αιώνα και έχει ανακαινισ

Κοριοί: Ταξιδεύουν, κρύβονται και απειλούν – Τα τσιμπήματα, τα συμπτώματα, η θεραπεία

Το Παρίσι βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού για τους κοριούς και η ζοφερή κατάσταση αρχίζει να προκαλεί ανησυχία και στη χώρα μας. Αν και είχαμε να ασχοληθ

Πώς να βγάζετε καλύτερες φωτογραφίες στα ταξίδια σας

Για να αφομοιώσετε πλήρως έναν προορισμό που ονειρευόσασταν, θα πρέπει να αφιερώσετε πολλές ώρες και μέρες ταξιδιού με αεροπλάνα, τρένα ή πλοία, οδηγώντας

7 υπέροχα Αirbnb για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Το επερχόμενο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι η ιδανική ευκαιρία για απόδραση και χαλάρωση. Αν εξακολουθείς να αναζητείς κατάλυμα, δεν χρειάζεται να ανη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η χρήση των smartphones, tablets και κονσολών βιντεοπαιχνιδιών από τα παιδιά έχει σοβαρές συνέπειες για την ανάπτυξη των γλωσσικών τους δεξιοτήτων και την επικοινωνία τους με τους γονείς τους. Αυτή η διαπίστωση έρχεται από έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία.

Η έρευνα παρατήρησε 220 οικογένειες με παιδιά ηλικίας 12 έως 36 μηνών και κατέγραψε τα δεδομένα για χρονική περίοδο τριών ετών, από το 2018 έως το 2021. Χρησιμοποίησαν τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας για να αναλύσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στα παιδιά και τους γονείς τους. Οι αποτελέσματα ήταν ανησυχητικά. Κάθε αύξηση του χρόνου που παιδιά περνούσαν μπροστά από τις οθόνες συνέβαλε στην μείωση των συνομιλιών μεταξύ τους και των γονέων τους.

Ακόμη και αν τα παιδιά τηρούν τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τον περιορισμό του χρόνου στις οθόνες (μία ώρα την ημέρα για ένα τρίχρονο), μπορεί όμως να χάνουν έως και 400 λέξεις την ημέρα. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι τα παιδιά στην μελέτη περνούσαν κατά μέσο όρο περίπου 172 λεπτά μπροστά από μια οθόνη κάθε μέρα, κάνοντας έτσι απώλεια της τάξεως των 1.000 λέξεων.

Οπότε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα; Υπάρχουν μερικά βήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε για να μειώσουμε τον χρόνο που τα παιδιά μας περνούν μπροστά από τις οθόνες.

Καταρχήν, είναι σημαντικό να θέσουμε ορισμένους κανόνες πριν επιτρέψουμε στα παιδιά μας να χρησιμοποιήσουν τις συσκευές. Μπορούμε να ορίσουμε τον χρόνο που μπορούν να περάσουν μπροστά από τις οθόνες και πόσες φορές την εβδομάδα μπορούν να το κάνουν.

Ένα άλλο βήμα είναι να μην αφήνουμε την τηλεόραση ανοιχτή όσο τα παιδιά παίζουν. Αυτή η συνήθεια μπορεί να αποσπάσει την προσοχή τους και να τα εμποδίσει να είναι συγκεντρωμένα σε αυτό που κάνουν. Αντί για αυτό, μπορούμε να τους βάλουμε μουσική ως background κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Επίσης, είναι σημαντικό να δώσουμε το καλό παράδειγμα στα παιδιά μας. Αν περνάμε πολλές ώρες μπροστά από τις οθόνες, δεν μπορούμε να περιμένουμε από τα παιδιά μας να απομακρυνθούν από αυτή τη συνήθεια. Αξίζει να δείξουμε το καλό παράδειγμα με την ισορροπία και να εντάξουμε την άσκηση στη ρουτίνα μας, ακόμα και με έναν σύντομο περίπατο κάθε μέρα.

Τέλος, πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να ασχοληθούν με δημιουργικές δραστηριότητες και αθλήματα. Από μαθήματα κολύμβησης και τένις μέχρι ζωγραφική και τραγούδι, υπάρχουν τόσες πολλές δραστηριότητες που μπορούν να τραβήξουν το ενδιαφέρον των παιδιών μας και να τα κρατήσουν μακριά από τις οθόνες. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, το παιδί θα αναπτύξει ένα χόμπι και θα καλλιεργήσει ταλέντα που μπορεί να κρύβει μέσα του.

Το πρόβλημα της απώλειας της γλώσσας στα παιδιά μας λόγω των οθονών είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε σοβαρά. Με την εφαρμογή των παραπάνω συμβουλών, μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και να έχουν μία πιο πλούσια επικοινωνία με τον κόσμο γύρω τους.