2 Οκτωβρίου 2025

Η εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα: Ένα ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει το ανθρώπινο δράμα (Βίντεο)

Τελευταία Άρθρα

Οι πανοπλίες της ελληνικής ιστορίας

Αυτό το άρθρο παρουσιάζει την έκθεση "Πανοπλίες, η τέχνη του οπλισμού στην Αρχαία Ελλάδα" που πραγματοποιείται στο Μουσείο Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολ

Το στυλ και η προσωπικότητα του Ckye

Σήμερα συναντήσαμε τον Ckye και τον ρωτήσαμε για το στυλ του και το τι τον εμπνέει. Ο Ckye είναι μουσικός και μοντέλο και έχει ασχοληθεί με αυτές τις δραστ

Διαμονή μέσα στα βάθη της φύσης – Περνώντας τη νύχτα στις ωραιότερες καλύβες του κόσμου

Αυτό το άρθρο γράφεται για να προβάλλει την ομορφιά και τη γαλήνη της φύσης και να προσφέρει μια εναλλακτική εμπειρία διακοπών σε όσους επιθυμούν να ξεφύγο

Γιατί το Kalesma στη Μύκονο θεωρείται πρότυπο νέο boutique ξενοδοχείο

Το Kalesma στη Μύκονο έχει κερδίσει την προσοχή και τον θαυμασμό πολλών γνωστών media σε όλον τον κόσμο, όπως το Architectural Digest, το Harpers Bazaar, τ

«Hijarbie»: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει

Μετά από ένα διάλειμμα έξι ετών, δημοσιεύτηκε στο Instagram η φωτογραφία μιας κούκλας που φοράει ένα ροζ φόρεμα και μια μαντίλα, ποζάροντας μπροστά σε ένα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Νέομε δικό μου τίτλο: “Μνήμες κάτω από το έδαφος: Ένα ντοκιμαντέρ για την εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα”

Ημίωρο ντοκιμαντέρ για την εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα (video)

Σε μια σκοτεινή γωνιά της ιστορίας κρύβονται οι μνήμες των κρατουμένων της γερμανικής Κομαντατούρ (Διοικητηρίου) που βρίσκονταν υπό την κατοχή των Γερμανών στο κέντρο της Αθήνας. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης, μέσα από ένα ημίωρο ντοκιμαντέρ που ονομάζεται “Μόνο μυρίζοντας γιασεμί”, μας ξεναγεί σε αυτούς τους υπογείους χώρους, αποκαλύπτοντας το ανθρώπινο δράμα που αναπτύχθηκε εκεί.

Στα κρατητήρια που βρίσκονταν κάτω από το κτήριο της Εθνικής Ασφαλιστικής, έξι μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, οι τοίχοι σημαδεύτηκαν από τα χειρόγραφα των κρατουμένων. Οι ονόματα, οι ημερομηνίες, τα μηνύματα και τα σκίτσα με πορτραίτα μαρτυρούν την παρουσία τους και κρατούν ζωντανή την ιστορία τους. Η ταινία του Οικονομίδη ανασύρει αυτές τις μνήμες και αποτυπώνει το ανθρώπινο πάθος και την εξαθλίωση που υπέστησαν οι κρατούμενοι κατά τη διάρκεια της κατοχής.

Παράλληλα, το ντοκιμαντέρ εξετάζει και την επίδραση της θυσίας των κρατουμένων στη σύγχρονη Αθήνα. Μέσα από πλάνα της πόλης στη δεκαετία του ’90 και ειδικότερα από την πλατεία Κοραή, η οποία καθημερινά διασχίζεται από πολίτες που φαίνεται να μην γνωρίζουν την ιστορία που κρύβεται εκεί, η ταινία αποτυπώνει τον ελάχιστο απόηχο της θυσίας αυτής.

Προβάλλονται επίσης κινηματογραφικά πλάνα αρχείου και φωτογραφίες από την περίοδο της γερμανικής κατοχής, καθώς και αποσπάσματα από γνωστές ταινίες όπως το “Ψηλά τα χέρια Χίτλερ”, το “Ο Θρίαμβος της Θέλησης” και το “Ο Καιρός του Γκέτο”.

Το ντοκιμαντέρ τουρνουά “Μόνο μυρίζοντας γιασεμί” προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1994 στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Μέσα από την καμερά του Οικονομίδη, οι θεατές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μια συναρπαστική ιστορία που οδηγεί στην αύξηση της συνείδησης και της γνώσης για το παρελθόν της Αθήνας.

Συντακτική Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Τασιοπούλου

Περισσότερα στο: http://archive.ert.gr