12 Μαρτίου 2025

Παιδιά με επιτυχία: Πώς οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη εργατικών παιδιών

Τελευταία Άρθρα

Συναισθηματική Υγεία και Βιωσιμότητα: Οι Ανησυχίες της νέας Γενιάς στην Ευρώπη και στην Ελλάδα

Μια νέα μελέτη διερεύνησε τις απόψεις και τις σκέψεις των νέων Ευρωπαίων για τη συναισθηματική υγεία, τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την υγεία, την οικογένε

Υπερβολικό βάρος και καρκίνος: Ο ρόλος του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) στην εμφάνιση της νόσου

Ο καρκίνος έχει συνδεθεί επιστημονικά με πολλούς παράγοντες, αλλά μια νέα μελέτη αναδεικνύει τον ρόλο του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ως έναν από τους κύριους

Καρκίνος τραχήλου μήτρας: Νέοι παράγοντες για την εξάλειψή του – Αναλύεται από ειδικό

Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα υγείας για τις γυναίκες. Η εξάλειψη του είναι δυνατή με την ανάληψη συγκεκριμένω

Συνάντηση του Υπουργού Υγείας με τον Γενικό Διευθυντή της DG Reform της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Προς την κατεύθυνση ανάπτυξης του ελληνικού συστήματος υγείας συζήτησαν ο Υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Γενικός Διευθυντής της DG Reform της Ευρω

Πώς οι διαταραχές του εμμήνου κύκλου επηρεάζουν την καρδιά

Ο εμμήνος κύκλος της γυναίκας είναι ένας φυσιολογικός και σημαντικός κύκλος που συμβαίνει κάθε μήνα. Ωστόσο, οι διαταραχές του εμμήνου κύκλου μπορούν να επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Harvard αποκαλύπτει πώς οι γονείς μπορούν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους, ώστε να γίνουν εργατικοί και επιτυχημένοι ενήλικες. Σύμφωνα με τη συγγραφέα και ερευνήτρια Jennifer Breheny Wallace, οι παιδιά που είναι εργατικά διαθέτουν αντοχή, επιδίωξη επιτυχίας και δεν θέτουν την αξία τους ως άνθρωποι σε σχέση με αυτά που επιτυγχάνουν. Σε αντίθεση με άλλους νέους, δεν επηρεάζονται από τον ανταγωνισμό στο σχολείο και τις εξωσχολικές δραστηριότητες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε άγχος και κατάθλιψη στην εφηβεία.

Η Wallace δημοσίευσε τις ευρήματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε 6.500 γονείς, στο πρόσφατο βιβλίο της “Ποτέ Δεν Είναι Αρκετό: Όταν η Πίεση για Επίτευξη Γίνεται Επιβλαβής – Και Τι Μπορούμε να Κάνουμε γι’ αυτό”. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι γονείς που καταφέρνουν να εκπαιδεύσουν παιδιά που πετυχαίνουν στη ζωή τους και είναι εργατικά, έχουν ένα κοινό στοιχείο: Δίνουν στα παιδιά τους αίσθηση αξίας. Όπως εξηγεί η Wallace, η αυτοπεποίθηση που αναπτύσσουν τα παιδιά προέρχεται από την αναγνώριση της αξίας τους από την οικογένεια, τους φίλους και την κοινωνία. Αυτή η αίσθηση λειτουργεί σαν προστατευτική ασπίδα ενάντια στο άγχος και την κατάθλιψη, και αυξάνει την αντοχή στην αντιμετώπιση αποτυχιών και εμποδίων.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα παιδιά με αυτοπεποίθηση είναι αυτά που νιώθουν ότι έχουν κατανόηση από τους γονείς τους, και όχι αυτά που λαμβάνουν συνεχείς επαίνους. Για παράδειγμα, οι γονείς αυτών των παιδιών συζητούν μαζί τους για τα ενδιαφέροντά τους και τα χόμπι τους, παρά μόνο για τους βαθμούς και τις σχολικές επιδόσεις τους. Οι γονείς έχουν την ευθύνη να δείξουν στα παιδιά τους σε τι είναι καλά και να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, ώστε να ξεπεράσουν τις αδυναμίες τους και να προσφέρουν κάτι στις κοινότητές τους, σύμφωνα με την Wallace.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η επιτυχία των παιδιών δεν εξαρτάται απλά από τις σχολικές επιδόσεις τους, αλλά από το πώς τα βοηθούμε να διαμορφώσουν μια θετική αίσθηση αυτοαξίας και την εργατική νοοτροπία. Έτσι, με την κατάλληλη προσέγγιση και υποστήριξη, μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν στη ζωή τους ως ενήλικες.