Ολοένα και περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέες συνεργασίες προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους κατά τη μετάβαση προς τα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (Software-Defined Vehicles – SDV), σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν την έλλειψη τεχνογνωσίας σε αυτόν τον τομέα. Οι συνεργασίες αυτές είναι αναγκαίες ώστε οι εταιρείες να επωφεληθούν από τα πρόσθετα έσοδα που αναμένεται να προκύψουν από τις ψηφιακές υπηρεσίες έως το 2030, τα οποία υπολογίζονται να αγγίξουν τα 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Την ίδια περίοδο, αναμένεται να φτάσουν τα 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 40% των συνολικών εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με μια έρευνα της Accenture
Οι εταιρείες Audi και Volkswagen έχουν ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία τους με τη μονάδα λογισμικού του ομίλου, CARIAD, με στόχο τη δημιουργία οχημάτων SDV. Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi αποκάλυψε ότι οι δύο εταιρείες εργάζονται προς την κατεύθυνση να αναπτύξουν ένα όχημα που θα αδειούνται στην ίδια κατηγορία, προκειμένου να εκμεταλλευθούν τις συνέργειες μεταξύ τους. Παράλληλα, η BMW έχει σκοπό να συνεργαστεί με την ινδική Tata Technologies με σκοπό να επεκτείνει τις δυνατότητες κωδικοποίησης λογισμικού για τα οχήματά της
Δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αναζητούν συνεργασίες για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, αλλά και οι μεγάλοι προμηθευτές τους. Οι συνεργασίες αυτές είναι απαραίτητες για να καλύψουν το ευρύ φάσμα των τεχνολογικών απαιτήσεων. Η Continental, για παράδειγμα, συνεργάζεται με την Amazon Web Service, τη Google και τη Synopsys, προκειμένου να αναπτύξουν την απαιτούμενη τεχνολογία για τα οχήματα του μέλλοντος
Οι ειδικοί του κλάδου επισημαίνουν τη σημασία των συνεργασιών αυτών για την ανάπτυξη νέων προτύπων και αλυσίδων αξίας, καθώς η βιομηχανία αυτοκινήτων βρίσκεται σε μια περίοδο μεγάλων μεταστροφών. Με τη σωστή συνεργασία, οι εταιρείες θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος και να προσφέρουν πρωτοποριακές εμπειρίες στους καταναλωτές.