14 Μαρτίου 2025

Το μαχητικό υποβρύχιο που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού στόλου

Τελευταία Άρθρα

Πώς να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα τον χειμώνα: Τι χρειάζεται να ξέρουμε

Ο χειμώνας έχει φτάσει και μαζί του έχει φέρει και τις γνωστές ιογενείς νόσους, όπως το κοινό κρυολόγημα, η γρίπη, ακόμα και ο κορωνοϊός. Όταν ο καιρός είναι

Η σημασία της παραμονής των γατιών με τις μητέρες τους

Πολλές φορές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την κατάσταση όπου πρέπει να αναλάβουμε φροντίδα για ένα γατάκι σε πολύ μικρή ηλικία, χωρίς την παρουσία της μαμάς το

21 νέες προτάσεις για την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα

Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας και η αειφόρος ανάπτυξή του είναι επιτακτική ανάγκη. Μια νέα έρευνα, που πραγματο

11 ζώα που παραμένουν πιστά σε έναν σύντροφο για πάντα

Μονογαμία στο ζωικό βασίλειο; Σίγουρα όχι κάτι ασυνήθιστο. Παρόλο που η μονογαμία είναι σπάνια στη φύση, υπάρχουν ωστόσο ζώα που παραμένουν πιστά σε έναν σύν

Καταπολέμηση της καρδιακής ανεπάρκειας: Η εντυπωσιακή ισχύς ενός νέου φυτικού εκχυλίσματος

Παγκόσμιας φήμης ασθένεια, η καρδιακή ανεπάρκεια στέλνει χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο νοσηλευτές και οδηγεί σε υψηλά ποσοστά θνησιμότητας. Ωστόσο, μια νέα έ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Οι πρωτοπόροι του υποβρυχίου “Δελφίν”

Το έτος 1912 ήταν μια σημαντική χρονιά για το ελληνικό ναυτικό, καθώς το πρώτο υποβρύχιο της ελληνικής αρχαιοτάτας ιστορίας κατασκευάστηκε. Το “Δελφίν” ως όνομα δόθηκε σε αυτό το μαχητικό υποβρύχιο, το οποίο έγινε γνωστό για την ατολμία του στο να εκτοξεύσει την πρώτη του τορπίλη εναντίον ενός εχθρικού πλοίου. Παρόλο που η επιχείρηση απέτυχε, το “Δελφίν” κατάφερε να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά πλοία της εποχής του
Το μαχητικό υποβρύχιο που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού στόλου
Η ιστορία της κατασκευής του “Δελφίν” ξεκίνησε το 1910, όταν η κυβέρνηση Δραγούμη παρήγγειλε την κατασκευή του στα γαλλικά ναυπηγεία Schneider. Το υποβρύχιο ξεκίνησε να χτίζεται το 1911 και ολοκληρώθηκε το 1912. Στις 21 Αυγούστου 1912, παραδόθηκε στον ναύσταθμο της Τουλόν, όπου ανέλαβε τα πρώτα του καθήκοντα υπό την ηγεσία του πλωτάρχη Στέφανου Παπαρηγόπουλου
Το “Δελφίν” ήταν υποβρύχιο τύπου “Λομπέφ” και είχε μέγεθος 310/450 τόνους. Επίσης, ανέπτυσσε ταχύτητα 8,5/13 κόμβων και εφοδιαζόταν με 4 τορπιλοβόλα των 45 εκατοστών. Με πλήρωμα 18 ανδρών, το “Δελφίν” μετείχε σε εκπαιδευτικές ασκήσεις και περιπολίες μετά την παραλαβή του
Το μεγάλο γεγονός ήρθε στις 9 Δεκεμβρίου 1912, όταν το “Δελφίν” προσπάθησε να τορπιλίσει το τουρκικό πολεμικό πλοίο “Μετζηδιέ”. Παρόλο που η βολή του ήταν αποτυχημένη, το υποβρύχιο έγραψε ιστορία ως το πρώτο υποβρύχιο στην παγκόσμια ιστορία που εκτόξευσε τορπίλη για επίθεση εναντίον εχθρικού πλοίου
Λίγο αργότερα, το έτος 1916, το “Δελφίν” κατασχέθηκε από την γαλλική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια του εθνικού διχασμού. Παρά τις προσπάθειες αποκατάστασης από τους Γάλλους, το υποβρύχιο ήταν άχρηστο και παροπλίστηκε το 1920
Το “Δελφίν” παρότι δεν κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις του, παραμένει ένα εμβληματικό σύμβολο για το ελληνικό ναυτικό και την παγκόσμια ιστορία των υποβρυχίων. Ο ρόλος του στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο και η αποφασιστικότητα του πληρώματός του να αντιμετωπίσει τους εχθρούς του αξίζουν να θυμόμαστε και να εκτιμούμε.