4 Δεκεμβρίου 2025

Συμμετοχή των πολιτών στην αξιολόγηση των νοσοκομείων: Η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Για πρώτη φορά οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στα νοσοκομεία. Δεν περιορίζονται μόνο στο να εκφράσουν τις καταγγελίες τους, αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν την εμπειρία τους για την επίσκεψή τους στο νοσοκομείο, καθώς και για την περίοδο της νοσηλείας τους ή των οικείων τους. Αυτή η πρωτοβουλία, που εκτυλίσσεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Δικαιωμάτων των Ασθενών, αναμένεται να ανακοινωθεί από τη Γενική Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη, σε εκδήλωση που διοργανώνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδος υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Η αξιολόγηση των νοσοκομείων και των παρεχόμενων υπηρεσιών θα γίνεται με τη βοήθεια ερωτηματολογίων, στα οποία οι πολίτες θα απαντούν διατηρώντας την ανωνυμία τους. Αυτά τα ερωτηματολόγια θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις που θα βασίζονται σε διεθνή πρότυπα και θα αναφέρονται στην κατάσταση του νοσοκομείου, στην καθαριότητα των θαλαμών και των χώρων γενικά, στη συμπεριφορά του προσωπικού και την ενημέρωση που λαμβάνουν από τους θεράποντες γιατρούς.

Η προσπάθεια αυτή της Γενικής Γραμματείας Υπηρεσιών Υγείας συμβάλλει στην αναβάθμιση του ρόλου των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υγείας εντός των νοσοκομείων. Έχει διαπιστωθεί ότι οι περισσότεροι πολίτες δεν γνωρίζουν την ύπαρξή τους, καθιστώντας τα σχεδόν ανενεργά μέχρι σήμερα. Οι απαντήσεις των πολιτών στα ερωτηματολόγια θα χρησιμοποιηθούν για να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από τα νοσοκομεία.

Οι Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υγείας δεσμεύονται να παρέχουν μια επιπλέον δυνατότητα επικοινωνίας των πολιτών και των ασθενών με το σύστημα υγείας. Παρέχουν τις απαντήσεις και τα παράπονα των ασθενών και των ληπτών υπηρεσιών υγείας, ενώ παρέχουν επίσης υποστήριξη σε περιπτώσεις ανάγκης. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους και τις θετικές εντυπώσεις τους, είτε στα γραφεία προσωπικά, είτε με άλλα μέσα επικοινωνίας.

Η έρευνα και η αξιολόγηση των 121 νοσοκομείων αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υγείας, που υπάρχουν σε αυτά τα νοσοκομεία, θα συνδράμουν στη συλλογή των ερωτηματολογίων και στην υποστήριξη των πολιτών κατά την αξιολόγηση.

Η αναβάθμιση της ποιότητας των νοσοκομείων αποτελεί πολιτική προτεραιότητα του Υπουργείου Υγείας. Με αυτήν την πρωτοβουλία, επιδιώκεται η ενημέρωση του προσωπικού των νοσοκομείων για τις σωστές πρακτικές και η διασφάλιση της προσβασιμότητας των ασθενών σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας. Η σημασία των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υγείας ξεπερνά τον απλό ρόλο της συλλογής παραπόνων και καταγγελιών, αλλά αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο για τη βελτίωση του συστήματος υγείας και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ασθενών.