4 Δεκεμβρίου 2025

Οι μαρίνες συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομία της χώρας, με την πενταπλάσια δαπάνη ανά άφιξη σε σχέση με τα ξενοδοχεία”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το θαλάσσιο τουριστικό κίνημα στην Ελλάδα έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελές για την οικονομία της χώρας. Σύμφωνα με νέα στοιχεία από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας, οι επισκέπτες στις μαρίνες ξοδεύουν περίπου πέντε φορές περισσότερα από τους τουρίστες που μένουν σε ξενοδοχεία. Η μέση τουριστική δαπάνη ανά άφιξη στις μαρίνες είναι πενταπλάσια σε σχέση με τη δαπάνη των επισκεπτών στα ξενοδοχεία.

Επιπλέον, για κάθε ευρώ που ξοδεύεται για τέλη ελλιμενισμού, ξοδεύονται επιπλέον 5 έως 10 ευρώ για γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία και άλλα έξοδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία επιπλέον εσόδων από τον ΦΠΑ και τα ενοίκια που προάγουν την τοπική οικονομία. Επιπλέον, η δημιουργία 100 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών οδηγεί στη δημιουργία 6 άμεσων και 100 έμμεσων θέσεων εργασίας.

Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας αντιπροσωπεύει σήμερα το 77% των οργανωμένων θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα, με 24 μέλη-μαρίνες και συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία αναψυχής. Κατά τη διάρκεια της φετινής Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης, προστέθηκαν δύο νέα μέλη-μαρίνες, η Miraggio Marina και η Χίο Μαρίνα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Σταύρος Κατσικάδης, τόνισε ότι παρά την αυξανόμενη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού στις μαρίνες, η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τις χώρες της Αδριατικής και να βελτιώσει το θεσμικό πλαίσιο και την εθνική στρατηγική ανάπτυξης στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης, τονίστηκε επίσης η ανάγκη αναθεώρησης του νόμου 2160/93 για τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων, καθώς επίσης και η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης του Προγράμματος Αναβάθμισης Τουριστικών Λιμένων.

Οι πολιτικοί εκπρόσωποι και οι αρχές τονίζουν την ανάγκη για την ανάπτυξη και αναβάθμιση υποδομών σε Κερκυραία και Ιονιακά νησιά, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα αυτού του τομέα για την τοπική οικονομία. Η Κέρκυρα έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή πέντε νέων μαρινών, εκ των οποίων μία θα είναι για mega yachts. Παράλληλα, η Λευκάδα, η Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος έχουν ήδη σύγχρονες μαρίνες που πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρο.

Συνολικά, η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα για την Ελλάδα, με τις μαρίνες να συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση της οικονομίας της χώρας και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.