Από τον Ιούλιο του 2022, θα είναι υποχρεωτικό για όλα τα νέα αυτοκίνητα να είναι εξοπλισμένα με ένα προηγμένο σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού. Αυτό το σύστημα συντονίζεται με υπέρυθρες ακτίνες και είναι σε θέση να ανιχνεύει αν ο οδηγός έχει τάση για ύπνο ή είναι απροσεξία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει σε αυτή την κίνηση με στόχο να μειώσει τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους έως το 2050 και για αυτόν τον λόγο έχει θεσπίσει ένα σύνολο κανονισμών και τεχνολογιών.
Το σύστημα που αποκαλείται GSR (Γενικοί Κανονισμοί Ασφάλειας) αφορά στην χρήση τεχνολογιών που στοχεύουν στην αποτροπή ατυχημάτων λόγω λαθών του οδηγού. Εκτός από τον εντοπισμό υπνηλίας, από τον Ιούλιο του 2022 είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση ενός έξυπνου συστήματος ειδοποίησης ταχύτητας (ISA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό με ακουστικά και οπτικά μηνύματα όταν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας.
Σε μια προσπάθεια για μια ομοιόμορφη προσέγγιση, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να εγκαταστήσουν μια κάμερα υπέρυθρων που θα παρακολουθεί την κίνηση των ματιών και του κεφαλιού του οδηγού για απώλεια προσοχής και να παρέχει αντίστοιχη προειδοποίηση. Αυτή η ενεργή τεχνολογία θα είναι υποχρεωτική, ενώ λιγότερο δαπανηρές εναλλακτικές λύσεις δεν θα γίνονται δεκτές. Εάν μια αυτοκινητοβιομηχανία επιθυμεί να πωλήσει τα υφιστάμενα μοντέλα της με αυτή την τεχνολογία, θα πρέπει να τα εξοπλίσει με το ανάλογο σύστημα πριν τον Ιούλιο του 2026. Αυτό το πακέτο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες έχει κόστος, το οποίο ίσως οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των νέων αυτοκινήτων. Η κατηγορία B-SUV επηρεάζεται ιδιαίτερα από την πρόσθετη αυτή απαίτηση, καθώς υπάρχει έντονος ανταγωνισμός σε αυτήν την κατηγορία, ενώ τα οχήματα με χαμηλό περιθώριο κέρδους μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην προσαρμογή των τιμών τους. Αυτή τη στιγμή, τα συστήματα εντοπισμού υπνηλίας υπάρχουν μόνο σε οχήματα με υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Ωστόσο, οι έρευνες έχουν αποδείξει ότι η κόπωση του οδηγού αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων. Αυτό το σύστημα αποτελεί επίσης καίρια σημείο εστίασης για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς η χρήση του θα μειώσει τα ατυχήματα στους δρόμους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως πρέπει να αναθεωρήσουν και να προσαρμόσουν τις πολιτικές τους για να αποτρέψουν την απενεργοποίηση αυτών των συστημάτων από τους οδηγούς.