2 Οκτωβρίου 2025

Η παλαιωμένη ηλικία των οχημάτων στην Ευρώπη: Προκλήσεις και ανάγκες για μετάβαση σε πράσινα μοντέλα”

Τελευταία Άρθρα

8 καταπληκτικά Airbnb για τη Βουδαπέστη

Η Βουδαπέστη είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός για city breaks, γνωστή για τον πολιτισμό, την εκπληκτική γαστρονομία και τη νυχτερινή διασκέδαση. Είναι

Προτεινόμενα Airbnb στη Μαδρίτη

Η Μαδρίτη είναι μια συναρπαστική πόλη με εντυπωσιακή αρχιτεκτονική και σημαντικά μουσεία. Εδώ ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει τη γαστρονομία, τις επιλογές

Ένα δώρο για του Αγίου Βαλεντίνου, απαραίτητο σε κάθε ταξίδι

Κάθε χρόνο πλησιάζει η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και όπως πάντα βρισκόμαστε σε αναζήτηση για το τέλειο δώρο που θα κάνουμε στον αγ

Χρειαζόμαστε περισσότερες σχεδιάστριες μόδας

Οι δύο κορυφαίες επιδείξεις της σεζόν, το show της Comme des Garçons από την Rei Kawakubo και η τελευταία συλλογή της Sarah Burton για τον Alexander McQuee

Η Vogue, τα supermodels των 90s, και το αχρείαστο Photoshop

Πρόσφατα, το εξώφυλλο του τεύχους του Σεπτεμβρίου της Vogue προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό. Το εξώφυλλο απεικονίζει τεσσάρα από τα πιο αξεπέραστα supermodels

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Τα οχήματα μας γερνούν, και είναι πλέον καιρός να αναλάβουμε δράση για να δημιουργήσουμε τον αναγκαίο κίνητρο για την μετάβαση σε πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα. Αυτή είναι η πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία εκπροσωπεί τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την ACEA, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν περισσότερες πρωτοβουλίες για να δημιουργήσουν κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων. Η ετήσια έκθεση τους αποκαλύπτει ότι, παρά την αυξημένη δημοφιλία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, η πραγματική αναλογία τους στους δρόμους της Ευρώπης είναι μόνο το 1,2%. Αυτό δείχνει ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμα και δεκαετίες, για να γίνει η μετάβαση σε πιο πράσινες τεχνολογίες.

Τα παλαιότερα οχήματα συχνά διαθέτουν λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες και προκαλούν μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να τα αντικαταστήσουμε γρήγορα με πιο πράσινα μοντέλα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η μέση ηλικία των οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες χώρες, όπως η Ελλάδα και η Εσθονία, μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 17 χρόνια.

Τα φορτηγά αποτελούν τον πιο παλαιότερο τύπο οχημάτων, με τη μέση ηλικία να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο. Αυτή η αύξηση του αριθμού των παλαιών οχημάτων ενισχύει την ανάγκη για επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών και μηδενικών εκπομπών μοντέλων στην Ευρώπη.

Εκτός από τους νομοθετικούς στόχους, χρειαζόμαστε ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσης, όπως χρέωση υποδομών και φορολογικά κίνητρα, για να αυξηθεί η ζήτηση και να αντικατασταθούν τα παλαιά οχήματα με πιο πράσινα μοντέλα. Αυτή είναι η θέση της ACEA, η οποία υποστηρίζει την ανάγκη επιτάχυνσης της μετάβασης προς περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία της αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων με πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα. Μόνο με την ανάπτυξη και υιοθέτηση πιο βιώσιμων τεχνολογιών μπορούμε να διασφαλίσουμε ένα πιο καθαρό και αειφόρο μέλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία και το περιβάλλον μας. Όπως τονίζει η ACEA, η μετάβαση σε πράσινα μοντέλα αποτελεί μια πρόκληση και μια ανάγκη που πρέπει να αντιμετωπιστεί από κοινού, με πολιτικούς, κατασκευαστές και καταναλωτές να συνεργάζονται για ένα καλύτερο αύριο.