Ο κινεζικός κρατικός κατασκευαστής GAC ανακοίνωσε ένα νέο πρωτότυπο κινητήρα που λειτουργεί με υγρή αμμωνία, προτείνοντάς τον ως εναλλακτική λύση για την ηλεκτρική ενέργεια και το υδρογόνο. Αυτός ο κινητήρας αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Toyota και εμπνεύστηκε από τις ναυτιλιακές και εμπορευματικές βιομηχανίες που εξερευνούν την αμμωνία ως εναλλακτική λύση για τα πλοία και τα φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων.
Ο νέος αυτός κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων που αποδίδει 161 ίππους και εκπέμπει 90% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη, σύμφωνα με την GAC. Παρόλο που δεν είναι ο πρώτος κινητήρας που λειτουργεί με αμμωνία, είναι ο πρώτος που προτείνεται για πιθανή χρήση σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Η αμμωνία είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο που χρησιμοποιείται κυρίως ως λίπασμα, αλλά η φύση της ως εύφλεκτου υλικού την καθιστά κατάλληλη για μελλοντικές ανάγκες μεταφοράς. Παρόλο που έχει περίπου τη μισή ενεργειακή πυκνότητα της βενζίνης, η αμμωνία δεν εκπέμπει άνθρακα, υδρογονάνθρακες ή CO2 κατά την καύση της.
Η παραδοσιακή μέθοδος παραγωγής αμμωνίας θεωρείται ενεργοβόρα, αλλά υπάρχουν πρόσφατες εξελίξεις στην παραγωγή “πράσινης” αμμωνίας που χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σχετικά Άρθρα
- H Toyota επιμένει στο υδρογόνο και υπόσχεται μείωση κόστους
- Toyota: Με υδρογονοκίνητο αγωνιστικό στο Le Mans του 2026!
- Χτύπησαν οι καμπάνες του υδρογόνου στην Ιαπωνία
H Toyota επιμένει στο υδρογόνο και υπόσχεται μείωση κόστους
Πληροφορίες για το πρώτο σχετικό άρθρο.
Toyota: Με υδρογονοκίνητο αγωνιστικό στο Le Mans του 2026!
Πληροφορίες για το δεύτερο σχετικό άρθρο.
Χτύπησαν οι καμπάνες του υδρογόνου στην Ιαπωνία
Πληροφορίες για το τρίτο σχετικό άρθρο.