7 Δεκεμβρίου 2025

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Οι πραγματικές εκπομπές των αυτοκινήτων είναι ανυπαρξίας

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Μια πρόσφατη αποκάλυψη σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές καυσαερίων και την οικονομία καυσίμου των αυτοκινήτων έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρόμοιες με αυτές που προέκυψαν κατά το σκάνδαλο Dieselgate. Αναφορές από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν αποκαλύψει σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των επίσημων εργαστηριακών δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2, και των πραγματικών εκπομπών που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2022, η παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) έχει παρουσιάσει ψευδείς αριθμούς κατανάλωσης καυσίμου. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση καυσίμου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έχει υποτιμηθεί κατά 23,7% και η κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά 18,1%. Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί ότι τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν κατά μέσο όρο 23% καλύτερες εκπομπές CO2 από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά οι μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο δείχνουν ότι τα οχήματα αυτά δεν φορτίζονται όπως υποτίθεται σύμφωνα με το WLTP. Αποτέλεσμα αυτής της αποκάλυψης είναι ότι τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως τα SUV και τα πολυτελή αυτοκίνητα, καθώς και τα οχήματα με χαμηλή απόδοση κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα αντιμετωπίσουν πιέσεις από τις ευρωπαϊκές αρχές για αναθεώρηση της συμπεριφοράς τους.

Η αποκάλυψη αυτή έγινε μέσω της χρήσης ενσωματωμένων συσκευών παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου (OBFCM), που από το 2021 αποτελούν υποχρέωση για όλα τα αυτοκίνητα στην ΕΕ. Αυτές οι συσκευές παρέχουν δεδομένα για τις εκπομπές CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, αμφισβητώντας έτσι την ακρίβεια των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τις δοκιμές του WLTP. Ενώ η αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παραμένει προσεκτική μέχρι να γίνει μια εκτενέστερη ανάλυση των δεδομένων, το Ελεγκτικό Συνέδριο υποστηρίζει απόλυτα την ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων έως το 2026. Οι επιπτώσεις αυτής της αποκάλυψης μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς σηματοδοτεί μία ακόμη σεισμική αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα βρίσκονται αντιμέτωπα με τον ανταγωνισμό των Κινέζων κατασκευαστών, οι οποίοι στοχεύουν να προσφέρουν τις λύσεις που αναζητούν οι ευρωπαϊκές αγορές, μέσω των ηλεκτρικών τους μοντέλων.