Ο τομέας των μεταφορών αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες πηγές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η αδράνεια στην προσπάθεια περιορισμού αυτών των εκπομπών και η απεικόνιση στατιστικών δεδομένων από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ) αναδεικνύουν τα ανησυχητικά γεγονότα σχετικά με τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας. Το χρώμιο είναι ένα από τα επικίνδυνα χημικά που διαδραματίζουν ρόλο στη μόλυνση της ατμόσφαιρας, με πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Η εισπνοή σωματιδίων που περιέχουν εξασθενές χρώμιο μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο του πνεύμονα και της μύτης, αλλά και σε ηπατική βλάβη και αναπαραγωγικά προβλήματα. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εκπομπές των χρωμίων κατά τη διάρκεια της επιμετάλλωσης είναι κατά 500 φορές πιο τοξικές από εκείνες ενός πετρελαιοκινητήρα. Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε την απαγόρευση του εξασθενούς χρωμίου, η κατάσταση είναι ανησυχητική, καθώς η νέα απαγόρευση αναμένεται να ισχύσει μόνο προς το τέλος του έτους στην Ευρώπη, ενώ η Καλιφόρνια πρόκειται να ακολουθήσει το παράδειγμα αυτό από το 2039. Ωστόσο, οι παραγωγοί αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάσταση του χρωμίου με πιο βιώσιμα μέταλλα, ενώ ήδη έχουν παρουσιάσει αυτοκίνητα με προσθήκη φυσικών υλικών. Ο κόσμος των αυτοκινήτων πρέπει να επικεντρωθεί σε πιο οικολογικές λύσεις και να εξετάσει πέρα από το χρώμιο, καθώς υπάρχουν πιο ασφαλείς και βιώσιμες επιλογές για τη μείωση της ρύπανσης και των αρνητικών επιπτώσεων που έχουν στην υγεία μας.