Ο τεχνολογικός κολοσσός Apple θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση ύψους 35 εκατομμυρίων δολαρίων σε χιλιάδες χρήστες iPhone, σύμφωνα με τον προγραμματισμένο εκτός δικαστηρίου συμβιβασμό. Η αποζημίωση προκύπτει από μια ομαδική αγωγή που κατατέθηκε κατά της Apple, καθώς ισχυρίζονταν ότι ορισμένα μοντέλα iPhone παρουσίαζαν σοβαρά ελαττώματα.
Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός αφορά τους κατόχους των iPhone 7 και 7 Plus που αντιμετώπισαν προβλήματα ήχου από τις 16 Σεπτεμβρίου 2023 έως τις 3 Ιανουαρίου 2024 και πλήρωσαν οι ίδιοι για τις απαραίτητες επισκευές. Οι δικαιούχοι μπορούν να αιτηθούν αποζημίωση που κυμαίνεται από 50 έως 349 δολάρια, εξαρτώμενοι από το ποσό που δαπάνησαν για τις επισκευές.
Το ελάττωμα το οποίο αναφέρεται στην αγωγή βασίζεται στην «αστοχία του ολοκληρωμένου κυκλώματος ήχου» που οφείλεται σε ελαττωματικά τσιπ ήχου. Σύμφωνα με την αγωγή, η Apple κρύφτηκε πίσω από αυτό το σοβαρό ελάττωμα που επηρέασε τη λειτουργία ήχου του iPhone, παραβλέποντας τον βασικό του σκοπό ως smartphone.
Για όσους πληρούν τα κριτήρια και επιθυμούν να καταθέσουν αίτηση αποζημίωσης, υπάρχει κάποια διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί. Οι αιτούντες δεν χρειάζεται να προσκομίσουν απόδειξη των επισκευών τους, αλλά η Apple θα επιβεβαιώνει τις πληροφορίες μέσω των αρχείων της. Οι άνθρωποι που έχουν πληρώσει για τις επισκευές τους θα λάβουν πιο σημαντικά ποσά, αλλά ακόμη και όσοι αναφέρουν το ελάττωμα αλλά δεν πλήρωσαν για τις επισκευές, θα λάβουν κάποια αποζημίωση.
Ωστόσο, υπάρχει προθεσμία για την υποβολή αξιώσεων και την υποβολή ένστασης κατά του εκτός δικαστηρίου συμβιβασμού ή την εξαίρεση από αυτόν. Οι δικαιούχοι πρέπει να υποβάλουν την αίτησή τους μέχρι τις 3 Ιουνίου 2024, ενώ η ακρόαση για την τελική έγκριση του συμβιβασμού έχει προγραμματιστεί για τις 18 Ιουλίου. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όσοι είναι επιλέξιμοι για αποζημίωση αλλά δεν υποβάλλουν αίτηση ή δεν αποκλείουν τον εαυτό τους από τον εκτός δικαστηρίου συμβιβασμό, δεν θα λάβουν καμία αποζημίωση και δεν θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν περαιτέρω καταγγελία κατά της Apple για αυτό το θέμα.
Όπως φαίνεται, η Apple αναγκάζεται να αναλάβει τις ευθύνες της για τα ελαττώματα των προϊόντων της και να αποζημιώσει τους πληγέντες χρήστες. Παρόλα αυτά, παραμένει να δούμε αν η εταιρεία θα αντλήσει διδάγματα από αυτήν την εμπειρία και θα επιδιορθώσει τα ελλατώματα που παρουσιάζουν τα προϊόντα της, προκειμένου να αποφύγει τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον.