4 Δεκεμβρίου 2025

Παράταση στην κυκλοφορία παλαιών ταξί που ξεπερνούν το όριο ηλικίας για απόσυρση από το Υπουργείο Μεταφορών”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να παρατείνει την κυκλοφορία παλαιών ταξί, που έχουν φτάσει το όριο ηλικίας για απόσυρση, για 21 έτη. Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε ότι μέσω μιας ρύθμισης προβλέπεται η παράταση της κυκλοφορίας των οχημάτων ταξί που έχουν φτάσει το όριο απόσυρσης έως και την 31η Ιουλίου 2024. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες ή οδηγοί αυτών των οχημάτων θα πρέπει να διαθέτουν σχετικά έγγραφα, όπως το Δελτίο Παραγγελίας και ένα τραπεζικό αποδεικτικό πληρωμής, για να δικαιολογήσουν την κυκλοφορία τους.

Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες των παλαιών ταξί θα έχουν το δικαίωμα της συνταξιοδότησης από την 1η Μαΐου έως την 31η Ιουλίου 2024, μόνο με την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης ή άλλου ανάλογου δημόσιου εγγράφου. Παρόλα αυτά, η κυρία Αλεξοπούλου εξέφρασε ανησυχία για το πρόγραμμα “Πράσινα Ταξί”, το οποίο προσφέρει γενναιόδωρες επιδοτήσεις (22.500 έως 28.500 ευρώ) για την αγορά νέων ηλεκτρικών ταξί. Ωστόσο, ο αριθμός των αιτήσεων είναι πολύ χαμηλός.

Ταυτόχρονα, η κυρία Αλεξοπούλου αναφέρθηκε και στην προθεσμία της “νομιμοποίησης” των ρυμουλκούμενων-τρέιλερ. Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων έχουν μέχρι τις 2 Οκτωβρίου 2024 για να εκδώσουν τα απαραίτητα στοιχεία κυκλοφορίας. Μετά από αυτήν την προθεσμία, όσοι δεν έχουν εκπληρώσει τις απαιτήσεις θα υποστούν τις κυρώσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Είναι σημαντικό να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την νομιμοποίηση των οχημάτων αυτών, καθώς η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο. Οι ιδιοκτήτες πρέπει να υποβάλλουν αίτηση και να καταβάλλουν ένα παράβολο 200 ευρώ για την έκδοση των στοιχείων κυκλοφορίας.

Με αυτές τις νέες ρυθμίσεις, τα ρυμουλκούμενα-τρέιλερ, τα τροχόσπιτα και οι μπαγκαζιέρες θα πρέπει να έχουν δικές τους πινακίδες κυκλοφορίας και να καλύπτονται από ασφάλιση αστικής ευθύνης, ανεξάρτητα από τα κυρίως οχήματα που τα ενώνουν.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα “Πράσινα Ταξί” λήγει στα τέλη του 2024, με στόχο να επιδοτηθούν 1.400 νέα ηλεκτρικά ταξί. Με βάση τον χαμηλό αριθμό αιτήσεων μέχρι στιγμής, ο προϋπολογισμός της δράσης θεωρείται επαρκής για να καλύψει τις ανάγκες. Οι ιδιοκτήτες ταξί διστάζουν να επενδύσουν σε ηλεκτρικά οχήματα λόγω των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, σύμφωνα με την κυρία Αλεξοπούλου.

Τελικά, είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες οχημάτων να ακολουθήσουν τις νόμιμες διαδικασίες για να διασφαλίσουν τη νομιμότητα και την οδική ασφάλεια των οχημάτων τους. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές και βιώσιμο μέλλον για την επαγγελματική κυκλοφορία.