2 Οκτωβρίου 2025

Πώς οι Οδηγοί Ταξί στην Ελλάδα Εργάζονται Δυσανάλογα Πολλές Ώρες την Ημέρα

Τελευταία Άρθρα

Αναμονή για χειρουργεία στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Οι λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν για προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις αυξάνονται καθημερινά στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγε

Tips για ευκολότερη μετάβαση σε vegan διατροφή

Σκέφτεσαι να γίνεις vegan; Tips για πιο εύκολη μετάβαση Η μετάβαση σε μια plant-based διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη γι

Η σημασία της προστασίας από τον ήλιο

Σε έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το καλοκαίρι παραμένει αναλλοίωτο και ο κώδικας του καλοκαιριού περιλαμβάνει τις λέξεις "ήλιος", "θά

Φαγητό και ποτό με θέα στο διάστημα – Όλα όσα φανταζόμασταν είναι σήμερα πραγματικότητα

Οι ταξιδιώτες στο διάστημα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τροφή και ποτό με μια εκπληκτική θέα. Η εταιρεία Space Perspective δημιούργησε το εσωτερικό Space

5 Airbnb στα Ιωάννινα

Προσέχοντας τις γιορτές, η αναζήτηση καταλυμάτων για τις αποδράσεις μας γίνεται ολοένα και πιο εντατική. Τα Ιωάννινα αποτελούν έναν δημοφιλή προορισμό για

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Εδώ και μερικά χρόνια, ο κλάδος των ταξί στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις. Μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αποκαλύπτει ότι οι οδηγούς ταξί εργάζονται από το πρωί ως το βράδυ, για περισσότερες από 10 ώρες την ημέρα και 6 ημέρες την εβδομάδα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής δείχνουν ότι επτά στους δέκα οδηγούς ταξί στην Αττική και σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς ταξί στην υπόλοιπη Ελλάδα εργάζονται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα και 6 ημέρες την εβδομάδα. Αυτό το υψηλό ωράριο εργασίας αναδεικνύει την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του κλάδου, προκειμένου να δημιουργηθεί ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική ζωή των οδηγών ταξί.

Μια ακόμη ενδιαφέρουσα παρατήρηση από την έρευνα είναι ότι οι ψηφιακές εφαρμογές έχουν παίξει κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης των οδηγών ταξί. Επίσης, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο αριθμός των ταξί στις ελληνικές πόλεις καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των πολιτών και των τουριστών.

Αναλύοντας το προφίλ των οδηγών ταξί, η έρευνα αποκαλύπτει ότι περισσότεροι από το 50% από αυτούς είναι ιδιοκτήτες των ταξί που οδηγούν, ενώ έχουν εμπειρία από 6 έως 30 χρόνια. Επιπρόσθετα, ο μεγαλύτερος μέρος των οδηγών διανύει καθημερινά από 150 έως 220 χιλιόμετρα.

Με βάση τις απαντήσεις των οδηγών ταξί, προκύπτει ότι θεωρούν τον εκσυγχρονισμό του κλάδου αναγκαίο για τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν. Παράλληλα, δεν αποδέχονται διαδρομές με χαμηλότερη τιμή από την υφιστάμενη, υποστηρίζουν την ελάχιστη χρέωση και είναι αντίθετοι στη μέγιστη χρέωση ανά διαδρομή. Επιπλέον, μεγάλο ποσοστό από αυτούς δεν απορρίπτει τη δυναμική τιμολόγηση ως μια επιλογή για τον κλάδο. Τέλος, πολλοί από αυτούς υποστηρίζουν την επιδότηση κομίστρου ως ένα θετικό μέτρο για τον κλάδο.

Συνολικά, η έρευνα αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του κλάδου των ταξί στην Ελλάδα, προκειμένου να επιτευχθεί ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή των οδηγών. Επίσης, η ενσωμάτωση των ψηφιακών εφαρμογών στον τομέα αποτελεί μια πολύτιμη δυνατότητα για τη βελτίωση της επαγγελματικής δραστηριότητας των οδηγών.