2 Οκτωβρίου 2025

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανατροπή στη φορολογία καυσίμων, εναλλακτική επιβολή διοδίων ανά χιλιόμετρο

Τελευταία Άρθρα

Αναμονή για χειρουργεία στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Οι λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν για προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις αυξάνονται καθημερινά στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγε

Tips για ευκολότερη μετάβαση σε vegan διατροφή

Σκέφτεσαι να γίνεις vegan; Tips για πιο εύκολη μετάβαση Η μετάβαση σε μια plant-based διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη γι

Η σημασία της προστασίας από τον ήλιο

Σε έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το καλοκαίρι παραμένει αναλλοίωτο και ο κώδικας του καλοκαιριού περιλαμβάνει τις λέξεις "ήλιος", "θά

Φαγητό και ποτό με θέα στο διάστημα – Όλα όσα φανταζόμασταν είναι σήμερα πραγματικότητα

Οι ταξιδιώτες στο διάστημα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τροφή και ποτό με μια εκπληκτική θέα. Η εταιρεία Space Perspective δημιούργησε το εσωτερικό Space

5 Airbnb στα Ιωάννινα

Προσέχοντας τις γιορτές, η αναζήτηση καταλυμάτων για τις αποδράσεις μας γίνεται ολοένα και πιο εντατική. Τα Ιωάννινα αποτελούν έναν δημοφιλή προορισμό για

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο φόρος που επιβάλλεται στα καύσιμα σήμερα αναδύει νέους προβληματισμούς με την αυξημένη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους. Η ερώτηση είναι πώς μπορούν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα να συνεισφέρουν στα δημόσια έσοδα, ενώ οι φόροι που συλλέγονται από τη βενζίνη συνεχίζουν να μειώνονται ανεξάρτητα από τα εσπευσμένα μέτρα. Στο παρόν σύστημα, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων πληρώνουν ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, το οποίο όμως αποδεικνύεται ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300 δολάρια ετησίως που πληρώνουν οι οδηγοί καυσίμων εσωτερικής καύσης σε φόρους βενζίνης. Αυτά τα κεφάλαια είναι επιτακτικά για τη συντήρηση των αυτοκινητόδρομων της Καλιφόρνιας, οι οποίοι ανέρχονται σε 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκινά από την 1η Ιουλίου αποφάσισε να ανατρέψει την κατάσταση, επιβάλλοντας ετήσια δίδραχμα βασισμένο στον αριθμό των χιλιομέτρων που διένυσαν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Ο κάθε συμμετέχων θα πρέπει να καταβάλλει ανάλογα τέλη κάθε μήνα, μέσω ενός συστήματος που θα είναι είτε εγκατεστημένο στο αυτοκίνητό τους είτε συνδεδεμένο με τα αυτοκίνητα που προέρχονται από τον κατασκευαστή τους. Εναλλακτικά, θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν φωτογραφίες του χιλιομετρητή τους. Οι διαφορετικές μεθόδοι τιμολόγησης θα εφαρμοστούν προκειμένου να δοκιμαστούν ποια είναι η πιο αποδοτική.

Παρόλο που οι άνθρωποι γενικά δεν θέλουν την αίσθηση της παρακολούθησης, παρουσιάζοντας ήδη συσκευές που τους εντοπίζουν, όπως τα smartphones και τα smartwatches, η μηνιαία υποβολή φωτογραφιών αποτελεί ένα επιπλέον βάρος για τους οδηγούς και μπορεί να αποτρέψει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που ανησυχεί τις αρχές εξαιτίας της προσπάθειας της Καλιφόρνιας να απαγορεύσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Παρά ταύτα, η πολιτεία πιστεύει ότι είναι πιο δίκαιο να γίνεται επιβολή φόρου με βάση τα χιλιόμετρα, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα συντελούν στη φθορά των δρόμων όπως και τα οχήματα εσωτερικής καύσης, αλλά η μεγαλύτερη ωφέλεια τους μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερες ζημιές. Ωστόσο, η πρόκληση παραμένει να πείσουμε το κοινό να αποδεχθεί την παρακολούθηση των χιλιομέτρων, μια καίριας σημασίας προκλητική κατάσταση.